Weekend, London!! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu Weekend, London!! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

Weekend, London!!

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

27 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Op zaterdagochtend was het dan zover, vandaag kon ik eindelijk met mijn eigen ogen London van dichtbij bekijken. Mandy en ik vertrokken vroeg van huis. Op het treinstation (dichtbij ons in de buurt) ging alles heel makkelijk. We kochten een travelcard waarmee we de heen en terugreis voor de trein hebben en ook nog gebruik mogen maken van de metro en het vervoer in London zelf en dat voor 22 pond (vind ik echt meevallen). Uit ervaring kan ik nu spreken dat je de metro echt wel nodig hebt op zo’n dag.

Na een snelle mooie treinreis door de landschappen van Engeland, kwamen we aan op London Marylebone. Vanaf daar zijn we met de metro naar King’s Cross station gegaan. Hier is het welbekende Harry Potter bagage karretje op platform 93/4 te vinden, welke tijdens een scene in de film half door de muur verdwijnt. Natuurlijk moesten we hier even mee op de foto. Helaas stond er een lange rij, maar met een uurtje wachten hebben we dan toch wat leuke foto’s gescoord. Ik heb de films zelf ook gezien, dus was dat het wachten wel waard.

Vanaf King’s Cross Station zijn we met de metro naar Buckingham Palace gegaan, waar de bekende rode mannetjes met zwarte hoeden de wacht hielden. Daarna zijn we naar de Big Ben, Westminster Abbey, London Eye en Thames gelopen. Ook zijn we natuurlijk op de foto geweest met de bekende rode telefooncellen en taxi’s.

We waren al een tijdje opzoek naar een koffie tent, omdat we daar erg behoefte aan hadden. Uiteindelijk hebben we een geweldig lekkere caramellatte bij Nero’s gescoord. Wauw, Starbucks is er niets bij.

Na de welverdiende koffie zijn met de metro naar de London Bridge, Borough Market (een grote markt onder een brug vol met etenstentjes), The Shard (mega puntig glazengebouw) en The Swiss Re Building (Ovaal business gebouw) gegaan. Vanaf daar zagen we in de verte de St. Paul’s Catherdral en de Towerbridge liggen.

We zijn daarna naar de Tower of London en de Tower Bridge gelopen. Ook zijn we in en op de Tower Bridge geweest. Vanaf daar had je een geweldig uitzicht over London en de Thames en was er een kleine tentoonstelling over de brug zelf te zien. Gelukkig zijn wij studenten en kregen we erg veel korting;)

Na de Tower Bridge zijn we met de metro naar Camden Town gegaan, een plaats met veel muziek, eettentjes en een enorme markt waar van alles verkocht wordt. We waren er pas laat dus veel tentjes gingen al dicht. Na een rondje over de markt gelopen te hebben zijn we wat gaan eten bij Nando’s.

Volgende keer gaan we eerst naar Camden Town om daar nog meer te kunnen bekijken. Na het eten zijn we weer met de metro terug naar het station gegaan en zijn we vanaf daar met de trein naar huis gegaan.

Binnen een half uur waren we weer in High Wycombe. Wat was dit een geweldige lange dag vol met nieuwe indrukken. London is echt mooi, indrukwekkend, gezellig en geweldig. Ik kan niet wachten tot we nog meer van London gaan zien.

Zondag was vooral een bijkom/chilldag. Lekker uitgeslapen, naar het centrum geweest voor wat boodschappen en ’s avonds wraps met sla gemaakt en geskypt.