weekend: Princes Risborough - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu weekend: Princes Risborough - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

weekend: Princes Risborough

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

20 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Zaterdag hebben Mandy en ik overleg gehad met Adam een medestudent. Samen met hem gaan we een project doen voor contemporary tourism. Voor dit project moeten we een bedrijf opstarten en daar een businessplan voor schrijven. Adam zit hier ook op de campus dus dat is wel handig als we moeten samenwerken of moeten overleggen. Uiteindelijk zijn we op het idee gekomen om dark tourism tours door Nederland te gaan organiseren. We hebben toen ook gelijk al een naam en een logo bedacht. Als dit concept goedgekeurd wordt zal ik jullie het eindresultaat laten weten.
’s Middags ben ik met Mandy de stad in gegaan. Bij poundworld heb ik een Halloween dracula cape gekocht. Zoals jullie vast wel weten wordt Halloween groots gevierd in bijvoorbeeld Amerika, maar ook in Engeland. Op vrijdag de 31ste is er vanuit school ook een Halloweenfeest waar we met zijn allen naar toe gaan. Voor het feest willen we in onze flat ook nog een pre-party organiseren. Vandaar dat ik alvast opzoek ben naar een DIY kostuum. Ik wil verkleed gaan als dracula vrouw, maar wil zelf mijn eigen kostuum bij elkaar zoeken. Resultaten zullen jullie vanzelf wel via foto’s zien. Ook had Mandy nieuwe schoenen nodig en heb ik toen ook maar even rondgekeken. Uiteindelijk heb ik een paar schoenen gekocht die ik al langer op het oog had. Het zelfde geldt voor een tas die ik heel graag wilde en bij Deichman (Verharen in Nederland) niet erg duur was. ’s Avonds heb ik sweet patatoes en kip uit de oven en broccoli/wok groenten gegeten.

Zondag ben ik met Mandy naar Princes Risborough met de trein gegaan. Dit is een plaatsje verderop. We waren benieuwd hoe de plaats zou zijn en wilden er even uit zijn. Het was ook erg lekker weer dus reden genoeg om de omgeving te ontdekken. Na een treinreis van nog geen 10 min. waren we aangekomen in Princes Risborough. Al gauw dachten we, waar zijn we beland? Maar na navraag gedaan te hebben over het centrum bleek dat het toch wel mee viel. De weg naar het centrum was al een avontuur. Via het public footpath (wat een modderig boerenland gebied bleek te zijn), oversteken over een onbewaakt spoor en via een kerkhof (wat een locatie voor een horrorfilm had kunnen zijn) kwamen we aan in het centrum. Er waren wel wat winkeltjes, maar die waren allemaal dicht. Niet echt bijzonder dus. Na een stuk lopen door het centrum en het dorp kwamen we uit bij een bosgebied waar we vanuit de verte al een kruis op heuvel hadden zien liggen. We waren hier benieuwd naar en zijn via allemaal enge bospaadjes beland boven op die heuvel. Vanaf hier kon je het kruis helaas niet zo goed zien, maar het uitzicht was geweldig. Je keek uit over het dorp en landschappen daarnaast. Wat een mooie plaats. Na heel wat foto’s, genieten van het uitzicht en een korte picknick zijn we weer naar beneden gelopen. Onderweg naar het station toe hebben we nog even met een schattig Engels mannetje gesproken die in zijn tuintje aan het werk was. Hij was zeer vereerd dat hij even met ons kon praten en hij vond onze Engelse uitspraak hartstikke goed. Dat is nog eens een leuk compliment. Eenmaal thuis na een treinreis en een wandeling naar huis waren we allebei erg moe maar voldaan. Na een bord warme pasta ben ik heerlijk in mijn bed gaan liggen. Wat een mooie dag was dit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6416

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: