week 7: West Wycombe, suck my acoustic & lekkage - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 7: West Wycombe, suck my acoustic & lekkage - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 7: West Wycombe, suck my acoustic & lekkage

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

17 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag was weer een schooldag. Voor dark tourism hebben we sinds vandaag een nieuwe leraar, omdat de vorige leraar (we noemden hem chiwawa of guacamole, omdat zijn achternaam daarop lijkt en moeilijk uit te spreken is) teveel uren les gaf. Helaas is de nieuwe leraar iets saaier in vertellen. Daarna nog 2 uur sustainability and strategy. Vervolgens zijn Mandy en ik naar de library gegaan om te kijken hoe het printen op school werkt. Blijkt dat we gewoon 50 pond per persoon aan printtegoed hebben op school. Dat is nog eens een leuk cadeautje van Bucks. Daar kan Inholland een voorbeeld aan nemen met €5 euro printtegoed. Ook heb ik me gelijk aangemeld voor bootcamp op donderdag. ’s Middags hebben Mandy en ik tickets geboekt voor Guinness Storehouse Brewery in Dublin, welke je natuurlijk moet bezoeken als je in Dublin bent. Ook hebben Mandy en ik de Nationale herdenking van de MH17 online teruggekeken. Erg mooi en ontroerend. ’s Avonds hebben we “pasta pesto a la Mandy” gegeten, die weer erg goed smaakte. Na het eten met pap geskyped, wat weer erg fijn was. Het blijft een raar idee, dat ik aan de andere kant van de zee zit. Gelukkig bestaat skype.

Dinsdag zijn Mandy en ik met de bus naar West Wycombe gegaan. De buschauffeur had ons helemaal lief afgezet bij de heuvel van de Hellfire Caves waar we heen wilden gaan. We zijn eerst de heuvel opgeklommen. Daar stond een kerk met een mausoleum ernaast. Ook hier was, zoals altijd, het uitzicht en omgeving geweldig. Uitgereikte groene landschappen en bomen met allerlei kleuren bladeren. Ook kon je in de verte High Wycombe zien liggen. Daarna naar beneden gegaan naar de Caves, maar helaas, deze bleken gesloten te zijn. Wij balen! Toen maar verder naar beneden gelopen. We kwamen terecht in een klein straatje waar een paar kleine schattige winkeltjes waren zoals een postoffice, mini supermarktje en een sweetshop. Zo leuk en schattig, daar moesten we even een kijkje nemen. Na wat kaarten gekocht te hebben zijn we naar het landhuis gelopen, dat we vanaf de berg al konden zien liggen. Helaas bleek ook deze gesloten te zijn, lucky day! Eenmaal weer terug in High Wycombe zijn Mandy en ik even boodschappen gaan doen bij de Lidl en Sainsbury’s. Thuis een tijdje met Mandy en Marco in de keuken gezeten en daarna wat aan school gedaan. ’s Avonds heb ik cottage pie opgewarmd in de oven, dit had ik kant en klaar gekocht. Het is een Engels gerecht met vlees, wortels en mashed patatoes. Het smaakte best lekker. Ik wil graag zoveel mogelijk Engelse gerechten proberen, want dat hoort er toch bij als je in Engeland woont. Om 8 uur zijn Mandy en ik naar de Student Union gegaan, want daar was weer een “suck my acoustic” avond met verschillende optredens. Er stonden allemaal banken en tafels met kaarsjes en bloemen erop. Het was net een huiskamerconcert. Mandy en ik zaten helemaal vooraan. Eerst speelde er een jongen op zijn gitaar en zong hij allerlei covers. Daarna was er een soort indiaanse vrouw die op haar gitaar speelde. Erg apart, het was net alsof ze dronken was. Na haar speelde Johnny Lucas, die erg verrassend goed was. Hij regelde alles zelf, akoestische en elektrische gitaar, achtergrond muziek, beatboxen en meer. Hij deed me een beetje denken aan de Nederlandse Jett Rebel. Als laatste act speelde Loud Mountain, 2 broers met allebei een geweldige stemmen. Ze speelden country/folk muziek, wat me deed denken aan Mumford and Sons. Het was dan ook zeker een leuke, chille avond met verrassend goede acts. Heerlijk zo’n avond, veel leuker dan een feest in de SU. Eenmaal thuis ben ik gelijk gaan slapen.

Woensdagochtend had ik een uurtje les en ’s middags om 2 uur Engels. Na school heb ik tortellini met broccoli gemaakt. Ik at vroeg want om 6 uur had ik een skypedate met mijn lieve gekke vriendinnetje Iris, wat weer, zoals gewoonlijk, erg gezellig en lachen was. Daarna nog wat aan school gedaan en op tijd gaan slapen.

Donderdagochtend ben ik bezig geweest voor school. Helaas ging om 11 uur het brandalarm af om te testen en daarna viel heel leuk de stroom uit, maar ook het water en internet. Niet alleen in onze flat, maar op de gehele campus bleek dit te zijn nadat ik een melding had gedaan. Hierdoor kon ik niet verder aan mijn schoolwerk, wat een feest om geen elektriciteit te hebben, not!! Gelukkig sprong alles weer aan vlak voordat we naar school gingen. Contemporary tourism duurde maar een uur dit keer, dus konden we daarna weer naar huis. Thuis wat aan school gedaan, daarna eten gemaakt (rijst met sperziebonen). Om half 8 had ik weer bootcamp in de sportzaal in school. Dit keer was er een andere leraar, maar hij was wel veel beter. De oefeningen waren zwaarder, maar wel leuk en in 2tallen. Ik was een 2tal met Nina, een Belgisch erasmusmeisje. Ik voelde mijn bovenbenen als snel na de oefeningen. Het was een heerlijke les. Volgende week zit ik in Dublin dus dan gaat het niet, maar die week daarna ga ik zeker weer heen. Eenmaal weer thuis, lekker gedoucht en gaan slapen.

Vrijdagochtend hebben Mandy en ik bustickets voor de national express naar Luton Airport gekocht. Vanaf hier vliegen we namelijk dinsdag naar Dublin!! Ook blijkt er in een soort waterafvoerkast naast mijn kamer water te lekken van boven af. Sinds gisteren hoorde ik wat tikken, blijkt dat dus het water te zijn. De muren zijn hier niet erg dik, dus ik kan dat tikken horen. Ik heb het gemeld, hopelijk wordt het niet erger. ’s Middags hebben Mandy en ik de was gedaan en heb ik mijn kamer maar weer eens opgeruimd/schoongemaakt. Daarna nog wat aan school gedaan. ’s Avonds heb ik wedges en kip uit de oven met broccoli en kaassaus gemaakt, best Nederlands toch. Mandy en ik waren uitgenodigd door Christian van de 4de verdieping om een drankje te komen doen, dus daar gingen we ’s avonds heen. Er werd twister gespeeld en kaart spelletjes gedaan, erg gezellige mensen.

Komende week is het activity week op school. We zijn niet verplicht om hier heen te gaan. Je kunt cursussen volgen en deelnemen aan gratis activiteiten. Heel veel Engelsen gaan die week naar huis, waardoor het nu al rustiger is op de campus. Mandy en ik gaan daarom naar Dublin. Een aantal andere Erasmusstudenten gaan ook naar Dublin, maar er gaan er ook een paar naar Amsterdam of naar huis. Erg leuk dat we deze week kunnen gebruiken om te reizen.

Zaterdagochtend heb ik lekker uitgeslapen. Vervolgens weer even aan de website voor het project van school gewerkt. Ik hoef eigenlijk alleen maar de homepage te maken, omdat ik daar een printscreen van moet laten zien op school, maar ik maak de website nu toch wel helemaal af. Ten eerste omdat ik het erg leuk vind om te doen en ten tweede omdat ik de website dan tijdens de presentatie kan laten zien en erover kan vertellen. ’s Middags ben ik een rondje gaan lopen. In het centrum heb ik wat spullen voor Dublin gehaald en heb ik de kerstverlichting en versiering in het winkelcentrum bekeken. Er hangt al zoveel en het ziet zo gezellig uit, ik kom al helemaal in de kerststemming, maar ik vier Sinterklaas hier ook een beetje mee met marsepein en suikermuizen. Ook heb ik om te vieren dat Jor en ik vandaag precies 1 jaar en 7 maanden samen zijn, een White chocolate mocha (ons favo drankje hier) bij caffe Nero gehaald. Deze kreeg ik gratis, omdat mijn stempelkaart vol was, jamjam! Toen ik weer terug was hebben Mandy en ik online ingecheckt voor de heen en terugvlucht naar Dublin, woehoe nog een paar nachtjes!! Vervolgens even de was gestreken en geskyped met thuis. Daarna tomatensoep met tortellini en broccoli erin gemaakt. Ik ben nu een beetje mijn niet verpakte etenswaren aan het opmaken, omdat we straks 5 dagen niet thuis zijn. Ook heb ik nog een tijdje met Mandy in de keuken zitten praten. Wij en David zijn nu nog als enige in de flat, want Marco en Lauren zijn naar huis en Andres onze drama Queen (die gisteren even voor bijna 400 pond een tas bij coach had gekocht) is naar London. Vervolgens nog even een stukje van de Sint intocht teruggekeken, ben ik er toch een beetje bij.

Zondagochtend lekker uitgeslapen. Helaas had ik voor de rest een pechdag. Eerst stopte mijn computer ermee, gelukkig heb ik die met hulp van mijn lieve topper Jordi, via skype, weer aan de praat gekregen. Ik moest mijn computer helemaal opnieuw instellen. Gelukkig stonden mijn bestanden ernog wel op. Vervolgens weer alle programma’s zoals antivirus en microsoft erop moeten zetten. Dat was dan ook pas rond half 12 ’s avonds klaar. Lieve Jor nogmaals heel erg bedankt! Ook was mijn creditcard geblokkeerd, doordat ik online iets verkeerd had ingevuld. Na belletje was dat gelukkig weer geregeld. Daarnaast heb ik sinds vrijdag een lekkage in de afvoerkast naast mijn kamer. Dit bleek uiteindelijk erger te zijn dan gedacht, want het water liep nu de kast uit. Dit was niet het ergste bleek later, want op de eerste verdieping stroomde het water langs de muur naar beneden en was de grond zeiknat, nu lijkt dat voor ons geen probleem, maar mijn kamer sluit precies aan bij die muur. Het kan dus ook zo via de muur in mijn kamer lopen, wat het gelukkig niet deed. Na heel wat meldingen bij de receptie en Tori gedaan te hebben, kwamen ze dan eindelijk kijken. We moeten wachten tot morgen, dan komen de loodgieters. Ook kreeg ik tijdens het koken nog olie op mijn broek. Vandaag was echt mijn lucky day! Tussendoor hebben Mandy en ik in de bieb wat papieren uitgeprint voor Dublin. Na het eten kwam Adam ook nog even langs om met ons het project te bespreken. Toen om half 12 eindelijk mijn computer weer werkte, ben ik gaan slapen. Toch was er wel iets leuks vandaag... Jordi heeft namelijk zijn vliegticket geboekt voor Kerst bij mij!!! Kan niet wachten!!

Maandagochtend stapte ik uit bed. Yes! Bleek mijn vloerbedekking bij de deur en badkamer deur zeiknat te zijn. Het water is dus via de kast onder mijn deur door gegaan en onder mijn badkamer vloer door. Gelukkig waren er al loodgieters bezig met het wegpompen van het water en heb ik het gelijk gemeld. Ook kwam Pearl (de lady van de receptie) langs om te kijken. Ze vertelde dat ze iemand gaat sturen die het water weg gaat vaccumen. Ik had dit vrijdag allemaal al gemeld. Als ze nou toen al stappen hadden ondernomen, had dit allemaal niet zo ernstig hoeven zijn, maarja hopelijk is het hierna allemaal gefixed. ’s Middags heb ik mijn tas voor morgen even ingepakt (alleen handbagage. Ook kwam de schoonmaakster met een watervaccumer om het water deels weg te zuigen. Hopelijk droogt het nu beter. Daarna zijn Mandy en ik naar het centrum gegaan om de laatste dingen voor Dublin te halen zoals broodjes voor onderweg en een tassenweegschaalhanger ofzo. Helaas konden we die niet vinden. ’s Avonds maakte ik rijst met groenten en kip en heb ik geskyped met pap en mam. Daarna mijn laatste spullen ingepakt, klaar voor morgen! Straks lekker op tijd slapen, want morgen hebben we een lange maar leuke reis voor de boeg. Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6417

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: