week 9: deadline project en The Hungergames - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 9: deadline project en The Hungergames - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 9: deadline project en The Hungergames

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

01 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag begon de lesweek weer. Eerst Dark tourism en daarna sustainability & strategy. Om 1 uur waren we alweer klaar. Mandy en ik zijn toen even naar de Tesco’s gegaan voor wat boodschappen. ’s Middags hebben we samen met Adam aan ons project gewerkt. We hebben de references goed gezet en het uiteindelijke rapport in elkaar gezet en opgestuurd naar een leraar voor feedback. ’s Avonds maakte ik aardappeltjes, salade en rookworst!! Het had vannacht gevroren en overdag was het maar 2 graden, reden voor rookworst dus. Na het eten heb ik geskyped met pap, mam en Sas, wat weer fijn was. Vervolgens ben ik gaan slapen.

Dinsdagochtend ben ik gaan hardlopen. Onderweg kwam ik Mandy met haar opa en oma tegen. Die zijn nu een paar dagen in London en kwamen Mandy een dagje opzoeken vandaag. ’s Middags ben ik naar school gegaan om mijn CV in het Engels te laten checken. Altijd goed om een CV in het Engels te hebben. Vervolgens ben ik nog even wat boodschappen gaan doen en heb ik me weer opgegeven voor bootcamp a.s. donderdag. Eenmaal thuis, waren Mandy en haar opa en oma er ook. We hebben met zijn allen een wijntje gedronken in de keuken. Daarna zijn we naar de Falcon (pub) gelopen en hebben we daar heerlijk gegeten. Ik nam (offcourse) weer de fish and chips. Het was heel erg gezellig en ik vond het zo lief dat ze mij mee hadden gevraagd.

Woensdagochtend voor een uurtje les naar school. Daarna op school op mijn laptop de bucks Harvard reference methode laten installeren. Thuis lukte dit niet, al ging het op school eerst ook moeizaam. Een vriendelijke man hielp ons en hij vertelde dat hij ooit iemand uit Groningen had ontmoet. Hij sprak de Nederlandse woorden op mijn laptop ook erg leuk uit. Well done!! Vervolgens zijn Mandy en ik spontaan een drankje gaan halen bij caffé Nero, met de instelling “we hebben het verdiend”en “nu kan het nog”. Ik ging weer voor de white chocolate mocha. In de middag hebben we samen met Adam aan het project gewerkt. We hadden feedback teruggehad en hebben die aangepast. Om 2 uur weer naar school voor Engels en eenmaal weer thuis weer aan de slag gegaan voor het project tot 9 uur ’s avonds. Morgen alles nog even netjes neerzetten en doorlezen en dan zijn we klaar. Om 9 uur eindelijk gegeten. Mandy had beef Shanghai gemaakt, wat erg lekker was. Na het eten ben ik gaan slapen.

Donderdag heb ik in de ochtend samen met Mandy en Rick aan de presentatie voor Engels gewerkt. Het moet met language te maken hebben, dus doen wij het over de Nederlandse taal. Om 2 uur had ik weer contemporary tourism. Deze week ging het over sporttourism en volgende week over adventure tourism, 2 onderwerpen die mij erg interesseren en waar ik hopelijk na deze opleiding iets mee kan gaan doen. Na de les heb ik samen met Mandy en Adam ons project doorgelezen, uitgeprint en eindelijk ingeleverd!! Daarna snel naar huis gegaan en geskyped met thuis en tussendoor een tosti gegeten, want om half 8 had ik weer bootcamp. Het was weer erg zwaar en leuk. Eenmaal thuis nog geskyped met Jordi en daarna lekker gaan slapen.

(Black Friday)Vrijdag heb ik eerst aan Engels presentatie gewerkt en vervolgens de hele dag aan mijn essay voor dark tourism. Ik zou het eerst over Jack the Ripper doen, maar volgens de leraar was dit een last onderwerp om over de ontwikkeling van de tour te schrijven etc. Ik heb nu gekozen voor 9/11 Ground Zero, omdat ik daar zelf al een aantal keer ben geweest en daardoor een beeld van situatie heb en ook omdat ik het een erg interessant onderwerp vind. ’s Avonds maakte ik gebakken aardappeltjes met brocolli, courgette, bosui en worst en natuurlijk een lekker kaassausje. Hollandse hap. Mandy en ik waren weer uitgenodigd op de 4de verdieping om daar drankjes te komen doen. Het was erg gezellig. Vervolgens ging iedereen naar de SU voor een Harry Potter feest, maar ik besloot om thuis te blijven omdat ik me niet zo goed voelde. Ik ben toen lekker mijn bed ingegaan.

Zaterdag ben ik weer verder gegaan met mijn essay. Ook kreeg ik allerlei verhalen te horen over dingen die vannacht gebeurd zijn tijdens en na het feest, ik bespaar jullie de details. Hahah blij dat ik er niet bij was. Nu kon ik tenminste weer fris verder werken aan mijn essay. Mijn prioriteiten liggen op dit moment ook bij school en niet bij uitgaan, omdat ik tijdens de kerst geen stress wil hebben en wil genieten van het samen zijn met Jordi. ’s Middags heb ik met thuis en mijn familie, opa en oma en de buren geskyped, want Pim vierde alvast zijn verjaardag. Mooie gelegenheid om iedereen even via de skype te spreken. Daarna heb ik met Rick en Mandy aan de presentatie gewerkt. ’s Avonds maakte ik pasta met tomatenpesto en brocolli, courgette en bosui. Healthy! Vervolgens zijn Mandy en ik naar de bioscoop gegaan om eindelijk The Hungergames te bekijken. Toen we in Dublin waren, kwam de film uit en we moesten hem zien, wat we nu eindelijk gedaan hebben. Goeie film, maar de eerste 2 films vond ik iets beter en spannender. Na de film tevreden naar huis gegaan. Nog even nagezeten in de keuken en daarna lekker gaan slapen.

Zondag lekker uitgeslapen en daarna weer verder gegaan aan mijn essay. ’s Middags ben ik met Mandy naar de Lidl gegaan. Het was onwijs druk, overal trouwens omdat het dit weekend nog black Friday weekend was. Bijna alle winkels hebben dan sale. Ook beginnen nu al de christmasshoppingen, dus helaas is het overal erg druk, vooral in het weekend. Eenmaal weer thuis heb ik weer verder aan mijn essay gewerkt. Lauren maakte cottage pie voor ons, wat we ’s avonds aten. Het was erg lekker. Daarna heb ik de hele avond series gekeken, even iets anders dan school. Morgen is het 1 december... countdown voor christmas! Ik heb mijn adventkalender al klaar staan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6457

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: