week 11: Sam Brookes, kerstparty& Erasmus diner - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 11: Sam Brookes, kerstparty& Erasmus diner - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 11: Sam Brookes, kerstparty& Erasmus diner

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

15 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag was weer een school dag van 9 tot 2. ’s Middags heb ik aan mijn essay gewerkt. ’s Avonds maakte ik pasta en heb ik geskyped met Sas.

Dinsdag heb ik ’s ochtends aan mijn essay gewerkt. Rond 12 uur zijn Mandy en ik naar school gegaan, want daar was een kerstmarkt. Helaas viel dit tegen. In de Gateway stonden een paar tafels met wat spullen die te koop waren. Verder geen warme chocolademelk of crepes ofzo. Jammer. Toen zijn we als troost maar bij caffe Nero een koffie wezen halen. Ik ging weer voor de White chocolate mocha. Daarna ben ik weer naar school gegaan, omdat ik een gesprekje had met een hele lieve mevrouw over school en nog wat dingen. Het was fijn om met haar gesproken te hebben. Eenmaal weer thuis bleek dat ik weer terug naar mijn eigen kamer mocht, dus heb ik samen met Mandy mijn spullen weer naar beneden verhuisd en kan ik nu weer fijn in mijn eigen kamer slapen. ’s Avonds aten we chicken tempura, erg lekker, en werkte ik nog even aan mijn essay. Om 8 uur zijn Mandy en ik naar de Student Union gegaan, want daar kwam Sam Brookes optreden. Er stonden weer allemaal lounge banken en wij hadden de beste plaats: in het midden, tweede rij, niemand voor ons. Eerst waren er 3 andere artiesten die wat liedjes speelden en zongen. 1 daarvan was een meisje van 14 die het tot de semi finals van British got talent had gemaakt. Na de 3 performances trad Sam Brook op. Hij doet me een beetje denken aan Ben Howard. Hij heeft een goede stem en mooie liedjes, dus dat was erg leuk om naar te luisteren. Na afloop heb ik zijn cd gekocht en een handtekening met tekst (To Debby, great to meet you. See you in Holland) en een foto gescoord. Ook heb ik nog even met hem gepraat over zijn optredens in Nederland en wanneer hij weer komt optreden. Gezellig om even met hem gepraat te hebben. Als hij nou straks heel bekend is kan ik zeggen “ik heb met hem gepraat toen ik in Engeland studeerde en gratis naar zijn optreden kon”. Eenmaal thuis was het al laat en ben ik lekker gaan slapen in mijn eigen kamer.

Woensdagochtend had ik om 9 uur een uurtje les. Daarna heb ik weer aan mijn essay gewerkt en kreeg ik te horen dat ik tweede was geworden bij de Erasmus photo competition, waar ik ongeveer 2 maanden geleden 2 foto’s voor had ingezonden. De foto waar ik met gewonnen heb, is de foto van de Big Ben, de London Eye en een rode bus samen in 1 foto. Ik heb hiermee een 20 pond gift card voor de Eden shopping centre gewonnen, lucky me! Om 2 uur had ik Engels en moesten we eerst een luistertentamen doen en daarna een leestentamen. Volgende week nog een schrijftentamen en dan heb ik mijn tentamens voor Engels gedaan. Na Engels zijn Mandy en ik naar de Lidl gegaan om wat boodschappen te halen, o.a. stroopwafels (jaja die hebben ze daar) want die willen we als dank voor alle lessen en hulp aan de leraren geven. Morgen komt inspectie onze kamers en keuken controleren, dus heb ik maar even wat opgeruimd en schoongemaakt. Ook kwam er een mevrouw van de accommodation office langs om te vertellen dat we vrijdag geen feest mogen geven in de keuken. Blijkbaar heeft iemand haar verteld dat we een groot feest wilden geven. Dat hebben we nu maar afgelast en zijn we opzoek naar een oplossing. Mandy had couscous gemaakt, wat lekker was. Daarna heb ik gechilled en ben ik optijd gaan slapen. Morgen er optijd uit vanwege de inspectie, voor het zelfde geld staan ze om 9 uur al voor je deur, bleh.

Donderdag kwam de inspectie op tijd, rond 11 uur. Ze keek even in mijn badkamer en dat was het. Ik had verwacht dat ze ook mijn laatjes etc. ging bekijken, maar dat was niet zo gelukkig. Ik bedoel het is toch je eigen privacy. Maar het viel allemaal mee dus. ’s Middags had ik weer contemporary tourism, dit keer over spacetourism. Conclusie is als je naar de ruimte wilt; je moet een hoop geld hebben en je moet van hoogtes en snelheid houden. Ik bedank, vind turbulentie al erg genoeg. Eenmaal weer thuis heb ik eten gemaakt; gebakken aardappels met wortels en worstjes. Om half 8 had ik weer bootcamp. Ik had een soort van priveles want ik was alleen samen met iemand anders en de trainer dan. Lekker rustig. We hebben weer cardio en resistance oefeningen gedaan, wat weer zwaar was. Moe maar voldaan ben ik weer naar huis gegaan. Thuis lekker gedouched en gaan slapen.

Vrijdag weer een dagje vrij. Eigenlijk heb ik de hele dag weer aan mijn essay gewerkt en een film gekeken. ’s Avonds maakte ik raviolli met brocolli en hadden we een pre drink in onze keuken met Marco zijn vrienden. We mochten hier geen groot afscheidsfeest meer geven, dus hadden we dat afgeblazen. Rond half 12 gingen we naar de SU voor het “snow in the dark” feest. De aankleding van het feest was weer niet bijzonder. Beetje fake snow en glowsticks. De erasmusstudenten waren er ook dus dat was wel gezellig. Wel weer veel dronken mensen. Eenmaal weer thuis was het nog druk in de keuken en kwam er zelfs ambulance personeel voor een jongen omdat het niet helemaal goed met hem ging. Half 4 lag ik eindelijk in mijn bed. Het was een gezellige avond.

Zaterdag was ik helaas alweer vroeg wakker. Gelukkig voelde ik me prima en ben ik ’s middags even naar het centrum gelopen. Het was erg mooi weer, dus lekker even naar buiten geweest. Eenmaal weer thuis heb ik aan mijn essay gewerkt en een kerstfilm gekeken. Om kwart voor 8 hadden we afgesproken met alle andere erasmusstudenten om met zijn allen te gaan eten als een soort afscheidsdiner. We gingen uiteten bij Zizzi, een italiaansrestaurant. Leuke tent, maar wel prijzig voor vrij weinig eten. Ik had penne pasta met kip, spinazie en champignonsaus uit de oven, erg lekker. Het was erg gezellig. Woensdag zien we iedereen waarschijnlijk voor het laatst, raar idee hoe snel de tijd eigenlijk is gegaan. Het was trouwens erg koud -2 graden. Na het eten ben ik lekker warm gaan slapen.

Zondag heb ik een beetje uitgeslapen. Erg leuk, vannacht om 5 uur ging het brandalarm af, dus iedereen naar buiten de kou in. Gelukkig was er niks aan de hand en konden we allemaal weer snel ons bed in. ’s Morgens heb ik weer hardgelopen in het park. Het was erg druk in het park. Er werden zelfs voetbal wedstrijden gehouden en mensen genoten van de zon. Bij thuis komst bleek dat de wifi het nergens op deed. Mijn plan was om aan mijn essay te gaan, maar dat is lastig zonder internet. Hele dag dus vrij weinig kunnen doen. Heb wel aan de presentatie gewerkt en wat dingen doorgelezen, maar dat was het dan ook. ’s Middags met Mandy wat boodschappen gehaald bij de Morrisons en verder maar lekker een lazy Sunday gehouden met film kijken. ’s Avonds maakte ik rijst met currysaus en brocolli, wortels en kip. Ik zou gaan skypen met thuis, maar natuurlijk deed die stomme wifi het nog steeds niet, dus ging dit helaas niet door. Zo stom dat je zo wordt beperkt in het doen van dingen zonder internet. ’s Avonds nog maar een film gekeken en daarna optijd gaan slapen. Hopelijk werkt de wifi morgen wel, vooral op school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6452

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: