laatste week: examen, windsor castle & saygoodbye - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu laatste week: examen, windsor castle & saygoodbye - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

laatste week: examen, windsor castle & saygoodbye

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

14 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag heb ik tot een uurtje of 1 besteed aan leren. Opzich kon ik elke keer alles opdreunen, wat ik moest opschrijven voor het examen, dus hopelijk komt dat goed. Op school zijn Mandy en ik eerst naar Jenny gegaan om haar nog stroopwafels te geven die we nog hadden. Zij was echt een aardige mevrouw die ook heel erg van reizen hield, ze had de mooiste verhalen. Nigel was daar ook bij en hebben wij gelijk maar naar ons cijfer van de presentatie en het project gevraagt. Het duurde even, maar daarna kwam er uit de printer een formulier rollen met 62% erop, ongeveer een 7 in Nederland!! Ik was zo blij, iedergeval al 1 ding gehaald. Voor mijn deel van de USP’s was er een very good (B) gegeven en voor mijn website een excelent (A). Toen was ik toch wel heel erg trots op mezelf. Om 3 uur was het tijd voor het examen van Sus. & Strat. De andere studenten hebben deze pas volgende week, maar dat ging voor ons natuurlijk niet lukken. Mandy en ik moesten allebei apart in een kamertje het examen maken en ik wist gewoon alles nog. Ik heb zelfs wat dingen uitgebreider kunnen opschrijven. Wat gaf dat een fijn gevoel. Ik was namelijk bang om een blackout te krijgen ofzo. Ik heb de tijd optimaal gebruikt en was dan ook pas om 5 uur klaar. Hopen dat Nigel het ook goed vind. Nu alleen mijn essay nog inleveren via blackboard en dan ben ik echt klaar, ook al voelde het nu al alsof ik klaar was. Mandy en ik zijn daarna naar caffe Nero gegaan om een chai latte en een lemon cheesecake te halen om alles van vandaag te vieren. We namen het mee naar huis, lekker toetje voor thuis. Mandy ging met Christian (vriend) eten, dus ik at alleen. Ik maakte van de spullen die ik nog had een prutje. Spagethi met wokgroenten en kip. Na het eten heb ik geskyped met thuis en ben ik begonnen met het inpakken van mijn koffer, dan hoef ik niet alles in een keer te doen. Daarna ben ik in bed gaan liggen met een filmpje en mijn cheesecake. Perfect!

Dinsdag zijn Mandy en ik naar Windsor gegaan. Eerst met de bus naar Slough en daarna met de bus naar Windsor centre. Het regende, dus zijn we eerst in het Royal shoppingcentrum een kopje koffie gaan drinken bij caffe Nero. Daarna zijn we naar het kasteel van de koningin gegaan. Veel kamers waren vandaag dicht, daardoor mochten we voor minder naar binnen. We kregen een soort telefoon mee waarop extra informatie werd afgespeeld. Het kasteel is echt enorm groot en mooi. Af en toe verblijft queen Elizabeth hier. Eerst zijn we naar de grote kapel met vele tombes gegaan. Prachtige kapel, met heel veel details en versieringen. Vervolgens zijn we naar Mary’s dollhouse gegaan. Hier stond een gigantisch poppenhuis, met zelfs de kleinste details zoals verlichting. Ook waren er poppen te zien met verschillende soorten kleding. Heel bijzonder. Daarna hebben we de treasures from the royal archives gezien. Hier hingen brieven etc. van de koningin en andere royals bij. Vervolgens nog buiten rondgelopen en genoten van het mooie weer en het grote kasteel. Ook zijn we nog even in het royal shoppingcentre wezen kijken. Erg mooi centrum wat me deed denken aan Camden town, maar dan met luxere en mooie winkels. Vervolgens weer met de bus naar huis. Thuis risotto gemaakt, foto’s geupload, film gekeken en daarna lekker gaan slapen. Morgen mijn laatste volle dag hier in High Wycombe. Fijn, maar ook raar tegelijk.

Woensdag begon met laatste keer hardlopen in het park. Het was erg rustig en mooi weer. Mandy ging met Christian naar London vandaag dus ik was alleen. David was trouwens ook weer thuis, dus we zijn weer compleet in de flat tot morgen dan. ’s Middags ben ik eerst naar de Lidl gegaan om een pak stroopwafels te halen, daarna ben ik doorgegaan naar school om de stroopwafels aan Karen, de aardige mevrouw van school te geven. Ik heb echt fijn met haar kunnen praten en ze heeft me goed geholpen. We hebben nog heel lang met een kop thee erbij zitten praten over van alles en nog wat. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. Raar idee. Vervolgens ben ik nog even door het centrum gelopen en heb ik bij caffe Nero een chai latte gehaald. Mijn stempelkaart is vol nu, dus kan ik morgen op het vliegveld een gratis koffie halen, nice! Ook heb ik bij Menkind toch nog de scratchlandkaart gevonden die ik graag wilde. Er was er nog 1 dus die heb ik gelijk me genomen. Vervolgens ben ik naar de doktorspraktijk gelopen om mezelf uit te schrijven, dat hadden ze tijdens de inschrijving gevraagt. Eenmaal weer thuis heb ik mijn koffer verder ingepakt en mijn essay voor de laatste keer gecheckt en ingeleverd via blackboard. Yes, helemaal klaar nu. Nu de cijfers afwachten, spannend. ’s Avonds maakte ik mijn laatste eten op, brocolli met aardappels en bbqchicken uit de oven en griekse yoghurt na. Ook heb ik heel lang met David in de keuken zitten praten over zijn vakantie en over China. Later kwam Lauren ook nog. Daarna heb ik afscheid van ze genomen, omdat ik ze morgen waarschijnlijk niet meer zie. Van Lauren kreeg ik nog een groepsfoto van het bowlen met een lieve tekst achterop. Ook kwam Andres nog even afscheid nemen. Marco zien we morgen nog. We vertrekken pas rond 2 uur met de taxi naar het vliegveld, dus ik kan ’s morgens rustig aandoen. Na het afscheid nemen ben ik lekker in bed gaan liggen met een filmpje en ben ik daarna gaan slapen. Morgen naar huis, ahhh!! Can’t wait! So excited to see everyone again

  • 14 Januari 2015 - 22:29

    Ppz:

    Nou Deb, terwijl ik dit tik lig jij dus te pitten !
    Nog een paar uurtjes en we kunnen mekaar weer huggen !
    Kizzes,
    Ppz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6418

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: