Week 10: Sint, cocktails & weer een lekkage - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu Week 10: Sint, cocktails & weer een lekkage - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

Week 10: Sint, cocktails & weer een lekkage

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

08 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag 1 december, start countdown Christmas!! Wat vliegt de tijd voorbij zeg en dat zal nu alleen nog maar sneller gaan met toetsen, presentaties, maar ook met leuke dingen zoals kerstmarkten bezoeken. Voor ik het weet is Jordi hier alweer!! Vandaag was weer een schooldag. Eerst dark tourism en daarna sustainability & strategy. Na de lessen zijn Mandy en ik naar de library gegaan om wat dingen voor school uit te printen. Het was alweer tijdje geleden dat we bij de receptie onze post hadden gecheckt, dus gingen we dat bij thuiskomst even doen. Altijd weer een verrassing of er wat voor mij bij zit en jahoor een brief en zelfs een pakje. Een lief sinterklaaskaartje van het thuisfront en in het pakje zat een chocoladeletter D en een lief kaartje van mijn twee sinterklaasvriendinnen Anne en Iris. Super lief en leuk thuis komen zo. Ook heb ik de accommodation office gemaild over een uitzondering voor langer inschrijven dan 2 dagen voor als Jordi hier. Vorige keer deden ze niet moeilijk, maar schijnt nu wel moeilijker gedaan te worden. Vooral als iedereen straks naar huis is en hier maar een paar man op de campus rondloopt. Gelukkig kreeg ik goed bericht terug en maken ze voor mij een uitzondering dit keer. ’s Avonds maakte ik risotto voor Mandy en mij, wat erg lekker was. Vervolgens heel lang met Jordi geskyped en een stukje chocoletter geproefd. Anne en Iris, hij smaakt erg lekker. Mis de echte goede Nederlandse chocola wel een beetje hoor. By the way, nu ik het zo over Nederland heb, over 45 dagen vlieg ik alweer naar huis. Time flies when you’re having fun!!!

Dinsdag was ik weer een dagje vrij. ’s Morgen heb ik hardgelopen in het park. ’s Middags ben ik naar school gegaan om mijn verbeterde CV weer te laten checken. Op een paar kleine dingen na was hij verder helemaal goed. Is dat ook weer geregeld. Vervolgens ben ik weer verder gegaan aan mijn essay. Het blijft lastig, maar ik krijg het steeds beter op papier. ’s Avonds at ik de overgebleven risotto van maandag en brocolli. Ook heb ik nog geskyped met thuis en heb ik mijn kamer alvast een versierd voor kerst met zelfgemaakte sneeuwsterren etc.

3 december: Happy birthday to my lovely brother Pim!! 17 jaar alweer. Wat gaat de tijd snel. Woensdagochtend een uurtje school om vervolgens weer naar huis te gaan. ’s Middags heb ik samen met Mandy en Rick de presentatie voor Engels nog een keertje doorgenomen. ’s Middags tijdens Engels waren wij de eerste die moesten presenteren. Gelukkig viel het allemaal mee, al was ik wel zenuwachtig. Na school zijn Mandy en ik als beloning een salted caramel hot chocolate wezen halen. ’s Avonds pasta met heel veel groenten en saus gemaakt. Daarna geskyped met Pim en thuis. Jordi was ook op bezoek, dus die heb ik ook nog even gezien op skype. Ik had Pim een leuke kaart met een breaking bad sleutelhanger gestuurd. Gelukkig was die goed aangekomen en vond hij het leuk.

Donderdagochtend heb ik aan mijn essay gewerkt. Om 2 uur had ik contemporary tourism. Vandaag ging het over adventure and extreme sport tourism. Erg leuk. Eenmaal weer thuis, heb ik lekker makkelijk tortilla’s gevuld met wortel, tomaat, kip etc. Om half 8 had ik weer bootcamp. Het was weer een goede les. Heerlijk! Thuis nog even gechilled en daarna ben ik gaan slapen.

Vrijdag 5 december begon ik de dag met mijn essay. Daarna heb ik mijn kamer weer eens schoongemaakt. ’s Middags hebben Mandy en ik de was gedaan en hebben we overleg gehad met Adam over de presentatie die we moeten doen n.a.v. ons business proposal. Daarna heb ik even een film gekeken en spaghetti gemaakt. Om half 8 zijn Mandy en ik met de bus naar school gegaan, want om 8 uur begon de gratis cocktail making class waar wij aan deel gingen nemen. Ik was er erg benieuwd naar en had er erg veel zin in. We waren met een groep van ongeveer 16 mensen. De barman gaf eerst wat uitleg over de tools die gebruikt tijdens het maken van cocktails. Vervolgens liet hij zien hoe je de eerste cocktail maakt, de hot toddy. Dit is een warme thee met brandy erin. Ik vond alleen niet lekker. Zijn gemaakte cocktail ging rond om te proeven. Vervolgens mochten een paar mensen deze ook maken, alleen was er niet veel animo voor. Over op de mojito. Nadat de barman een voorbeeld had gemaakt en rond liet gaan (die overigens heerlijk smaakte), was ik de eerste samen met een ander meisje die de mojito mocht maken. Erg leuk en makkelijk en hij smaakte heerlijk!! Nadat een paar andere mensen waren geweest, ging de barman over op de christmas cosmo (politan). Deze was iets minder lekker dan de mojito, maar ik heb ‘m wel gemaakt. Dit was een shakecocktail, die je met behulp van een glas en een ijzere beker moet schudden (goed voor de armen). Als afsluiter mochten we allemaal een kir royale maken. Dit is een laagje cranberry bols en daarna voorzichtig een laag prosecco en als laatste een framboos. Ik vond het een erg leuke avond en de mojito ga ik zeker vaker maken, want die was heerlijk. Eenmaal thuis heb ik nog even de film afgekeken met pepernoten erbij en ben ik daarna lekker gaan slapen. Ooja er bleek dus weer een lek in de kast met afvoerpijpen naast mijn kamer te zijn. De vorige nacht hoorde ik het elke keer druppen en tikken, very enoying. ’s Middags waren er al mannen voor wezen kijken en toen we terug kwamen van de cocktailworkshop bleek er dus iemand van ver weg gekomen te zijn om het te maken. Finally, dat werd eens tijd, want ik heb het al vaker aangegeven en elke keer werd er gezegt dat het regenwater was, mooi niet dus. Ik geloof dat het nu gefixed is, want ik hoor niks meer. Gelukkig waren ze en ik er optijd bij, want anders was het misschien weer zoals vorige keer gegaan.
FIJNE SINTERKLAAS ALLEMAAL!!!


Zaterdagochtend heb ik even aan mijn essay gewerkt. Had ik maar nooit gezegt dat de lekkage voorbij was, want het begon weer te tikken, maar dit keer erger. Het was net alsof het regende. Na het weer gemeld te hebben, ben ik maar even naar het centrum gewandeld. Het was mooi weer en ik kon me toch niet concentreren. In het winkelcentrum waren Carrolsingers aan het zingen. Zo leuk om in de kerstsfeer te komen. Ook heb ik een lekkere cinnamonlatte bij Costa gehaald. Nu kan het nog. Toen ik weer thuis was, bleek de lekkage nog erger te zijn geworden. Het water was weer onder mijn badkamervloer door gegaan en dit keer kwam het ook onder het lichtknopje vandaan, gevaarlijk dus. Ik was echt pissig hierdoor, want ik heb het zo vaak gemeld en niemand luisterd en nu zit ik weer met de problemen. Doordat de vloer te nat was geworden en het te gevaarlijk was, moest ik wat spullen inpakken en naar een kamer op de eerste verdieping verhuizen. Hier moet ik een paar dagen blijven. ’s Avonds laat kwamen er pas mensen om de lekkage te fixen. Na het eten heb ik geskyped met thuis en ben ik optijd mijn bed ingegaan. Gelukkig is de kamerindeling hetzelfde, maar toch is het raar.

Zondag voelde ik me de hele dag een beetje down door de hele situatie van gisteren en toch ook wel heimwee. Gelukkig ging ik ’s middags met Mandy, Marco, Andres en Adam boodschappen doen voor het afscheids/kerstfeest van a.s. vrijdag. Dat was gezellig, even weg van de campus. ’s Middags heb ik met Jordi en met thuis geskyped ook erg fijn was. David had voor iedereen gekookt. Fried rice met kip. Ik eet trouwens gewoon steeds beneden, want daar staan mijn spullen. Het is dus even heen en weer lopen nu, achja trap op en af, goed voor de beenspieren. David had goed gekookt en de keuken was leuk versierd met kerstlichtjes en slingers en we hadden zelfs kaarsjes aan (lekker rebels, want dat mag eigenlijk niet, maar het alarm is niet afgegaan). Na het eten wilden Lauren, Mandy, Andres en ik Frozen kijken in de keuken, maar dit lukte helaas niet. Toen hebben we maar Hercules gekeken. Ook gezellig. Daarna was ik toch wel erg moe, had ook slecht geslapen vannacht, dus ben ik lekker optijd mijn bed ingegaan.

  • 10 December 2014 - 21:51

    Ppz:

    Deb,

    Weer een uitgebreide nummer 10. Doe je best. Vermaak je goed. Groeten aan Mandy en de rest.
    Succes met je essay. En veel praatplezier met de mevrouw van school. En...in januari een paar daaggies Rotterdam, toch ? Geef maar aan wanneer je NIET denkt te kunnen.... Kan ik me vast een beetje oriënteren op een hotelletje. Kuzziez, ppz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 6459

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: