week 14: Mandy en Tanja hier & NYE in London - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 14: Mandy en Tanja hier & NYE in London - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 14: Mandy en Tanja hier & NYE in London

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

05 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Dinsdag heb ik mijn kamer weer een beetje opgeruimd en schoongemaakt. ’s Middags rond 2 uur heb ik Mandy en Tanja opgehaald bij het busstation. Ik was zo blij om ze te zien!! Tanja is een goede vriendin van ons van het HBO, zij volgt nu een minor in Nederland. Bij caffe Nero zijn we eerst wat gaan drinken en hebben we bijgepraat over kerst, school en nog meer. Daarna hebben we Tanja het centrum laten zien en zijn we naar wat winkeltjes geweest. Vervolgens zijn we naar de campus gegaan en hebben we Tan ingeschreven. Marco onze roomie was super aardig en heeft speciaal voor Tanja zijn kamer sleutel achtergelaten, zodat zij op zijn kamer kan verblijven. We hebben haar bed toen gelijk maar even klaargemaakt en daarna gechilled in de keuken. ’s Avonds gingen we eten bij Noodle Nation, wat weer goed smaakte. Na het eten even de buitenkant van de school laten zien en gelijk wat boodschappen gedaan bij Sainsbury’s. Het was vandaag super koud, ik denk wel -1 celcius. Na het boodschappen doen, nog even nagezeten in de keuken en daarna zijn we allemaal lekker gaan slapen, want morgen wordt een lange oudjaarsdag, because we are going to celebrate NYE in London!! Woepwoep!!

Woensdag 31 December Oudjaarsdag. Na heerlijk uitgeslapen te hebben, gingen we ontbijten met warme broodjes, het is tenslotte een feestdag. Vervolgens zijn we naar het centrum gegaan om wat boodschappen te halen en Mandy en Tanja hadden nog wat warme kleding nodig voor ’s avonds. Thuis hebben nog een heerlijke pizza gegeten en daarna warm aangekleed. Rond half 5 hadden we de trein naar Marylebone en vanaf daar zijn we met de metro naar Temple gegaan. Wij hadden tickets voor Mayor of London NYE 2014 Fireworks gekocht wat georganiseerd wordt bij de London Eye. Wij hadden tickets voor North 2 area en konden de London Eye en de Big Ben in de verte zien liggen. Wij zaten aan de andere kant van de Theems. We mochten pas om 7 uur het gebied in, dus moesten we daarvoor wachten in de rij. Eenmaal binnen hebben we eerst een tijdje op een trap gezeten. Omdat het toch wel erg koud was zijn we daarna maar rondjes gaan lopen. Er was genoeg ruimte voor iedereen en er waren zelfs wc’s (altijd fijn als je moet) en wat eettentjes. Door de kou duurde het wachten wel erg lang, maar gelukkig was het gezellig. Iris en Sven waren ook bij dit evenement, maar door de drukte hebben we elkaar niet weer kunnen zien. Om 11 uur hebben we elkaar en het thuisfront in Nederland een gelukkig nieuwjaar gewenst. Raar idee was dat, daar ging alles al los met vuurwerk etc. en wij moesten hier nog een uurtje wachten. Nadat we eenmaal een goed plekje hadden gevonden, ging de tijd voor ons toch ook wel snel. En toen begon het aftellen: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1...HAPPY NEW YEAR!!! Wat was dat bijzonder en leuk. Nadat Tan, Man en ik elkaar gelukkig nieuwjaar hadden gewenst en we geproost hadden met onze zelf meegebrachte drankjes, hebben we gekeken naar het vuurwerk. Wat was dat mooi. Het kwam zelfs uit de London Eye. Het was wel erg kort vergeleken met Nederland, want na 15 minuten was het afgelopen. Ik vond het wel heel speciaal om dit een keer mee te kunnen maken. Dit was ook weer heel anders dan NYE op Times Square. Toen het afgelopen was ging ook iedereen tegelijk in 1 keer weg, waardoor het chaos was. Super druk overal en we moesten heel lang wachten en omlopen voor een metro station. Om 2 uur zaten we eindelijk in de metro naar Raynerslane vanaf waar we al een tijdje terug een taxi om 3 uur naar huis hadden geboekt. Gelukkig kwamen we precies om 3 uur aan en konden we gelijk instappen. Het was erg duur, maar het geld dan ook zeker waard. Wat was dat heerlijk om warm, confortable en binnen een half uur thuis te zijn. De chauffeur reed wel erg hard, maar dat maakte ons niets uit. Na zo’n hele dag lopen in de kou, had mijn rug het ook wel een beetje gehad en was de taxi erg fijn. Om 4 uur lag ik eindelijk in mijn warme bedje en ben ik heerlijk gaan slapen.

Donderdag 1 januari Nieuwjaarsdag. Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen tot 2 uur. Ik had dat ook echt wel even nodig na gisteren. ’s Avonds maakten we risotto en zijn we daarna naar bioscoop gegaan naar de film Exodeus, een film over Mozes en Ramses uit het bijbelverhaal. Mooie, maar zielige film. De film duurde lang en was pas om kwart voor 12 afgelopen. Bij thuiskomst nog even in de keuken gezeten en daarna zijn we allemaal heerlijk gaan slapen.

Vrijdag ontbeten we weer met warme broodjes. Daarna heeft Tanja haar spullen weer ingepakt, want die vloog ’s avonds om 6 uur weer naar Nederland. We hebben eerst nog even boodschappen gedaan en daarna Tan naar de bus gebracht. Thuis heb ik aan mijn essay gewerkt en geskypt met Jordi. ’s Avonds maakte ik weer eens een gezonde hap: kip en aardappeltjes uit de oven en brocolli. Daarna heb ik een film gekeken.

Zaterdag zijn Mandy en ik begonnen met leren voor het tentamen dat we 12 januari nog hebben. Dit viel best tegen. Het is een soort casustoets die we thuis voor mogen bereiden met de vragen er al bij. Alleen mag je tijdens de toets niets erbij hebben, dus moet je dan alles uit je hoofd in het Engels opschrijven. Ik ben er nu al bang voor, blehh. ’s Middags heb ik ook nog even met thuis geskyped en ’s avonds maakte ik weer eens spaghetti. Na het eten nog even geleerd en daarna weer een film gekeken. Het aftellen is nu echt begonnen. Nog 12 dagen en dan ben ik alweer thuis. Time flies when you are having fun (behalve leren dan). Komende week zal niet zo spectaculair worden, omdat we ons dan vooral richten op het leren.

Zondagochtend ben ik gaan hardlopen in het park. Het was vandaag erg mistig buiten, wat het wel speciaal maakte om te rennen buiten. ’s Middags hebben Mandy en ik voor de laatste keer de was gedaan. Iets wat ik niet ga missen hier zijn die vieze wasmachines, waar iedereen gebruik van maakt (just imagine). Tussendoor hebben we gewerkt aan het voorbereiden en leren van het examen. Rond 6 uur kwam Lauren weer terug van haar holidaybreak thuis. De andere roomies komen pas volgende week terug. ’s Avonds maakte Mandy en ik pasta pesto met brocolli en hebben we de revision voor het examen opgestuurd naar Nigel om het te laten checken of het goed is. Daarna hebben Lauren, Mandy en ik in de keuken de film White chicks gekeken. Dit was leuk. Na de film zijn we allemaal gaan slapen.

  • 07 Januari 2015 - 21:54

    Papz:

    Deb, morgenavond weer skypen (donderdag) ; uurtje of halfzeven onze tijd ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6468

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: