week 13: Jordi hier<3, Kerst en dagje met Iris - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 13: Jordi hier<3, Kerst en dagje met Iris - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 13: Jordi hier<3, Kerst en dagje met Iris

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

02 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandagochtend wilde ik uitslapen, want Jor komt pas ’s middags aan. Helaas lukte dit niet zo door de spanningen. Toen ben ik maar dit verhaal bij gaan werken en gaan opruimen en schoonmaken, want dat was wel weer even nodig. Door vertraging met het vliegtuig en de bus kwam Jordi pas rond half 5 aan op het busstation, waar ik hem op stond te wachten. Eindelijk was daar mijn lieve vriend weer. We zijn lekker een koffie gaan drinken bij caffe Nero, want daar was Jor wel aan toe. ’s Avonds maakte ik risotto voor Jor, Mandy en mij en hebben we langs gekletst in de keuken. Daarna afscheid van Mandy genomen, want die vliegt morgenochtend terug naar Nederland voor kerst, en lekker gaan slapen.

Dinsdagochtend maakten we warme broodjes als ontbijt, heerlijk. Vervolgens zijn Jor en ik naar de Morrisons gegaan om boodschappen te halen voor kerst. Na heel wat dingen ingeslagen te hebben en alles thuis gebracht te hebben, zijn we naar het centrum gegaan. Hier hebben we wat rond gelopen, winkels bekeken en bij caffe Nero weer een heerlijke koffie gehaald. Ik had dit keer de chai latte, ook erg lekker. Ik had gereserveerd bij de Falcon pub voor 6 uur voor een soort kerstdinner. Voor weinig geld kregen we een drie gangen menu plus een drankje. Toen we daar aankwamen, bleek de tafel ook nog eens speciaal voor ons mooi gedekt te zijn met een mooi tafelkleed en christmascrackers. Als voorgerecht kregen we italiaanse tomatensoep met brood, erg lekker. Het hoofdgerecht was roasted turkey. Een groot bord met kalkoen, gebakken aardappels, groenten, pigs in blankets, yorkshirepudding, cranberry sauce en gravy. Normaal is dit een zondagmaaltijd maar dan ipv kalkoen kip. Erg leuk en lekker om een keer zo’n gerecht geprobeerd te hebben. Als toetje kregen we christmaspudding met custard. Helaas was dit niet helemaal mijn smaak, maar de rest was heerlijk en het was echt een topavond. Eenmaal voldaan terug naar huis gegaan. We hebben toen de film dumb & dumber 1 gezien, want die had ik nog nooit gekeken, welke erg grappig was.

Woensdag zijn we een dagje naar London gegaan. Eerst met de trein naar Marylebone en vanaf daar met de metro naar Piccadilly circus. Hier hebben we wat rondgelopen en in de winkels gekeken. Jor kocht nog een mooie trui. Vervolgens zijn we naar de Big Ben en de London eye gegaan. Het was vandaag prachtig weer, zonnig, maar wel koud. Bij de London eye was zelfs een schaatsbaan. Daarna zijn we naar covent garden gegaan. Dit is een soort overdekte markt met een groot plein waar veel artiesten op straat bezig zijn. Ook zijn er veel (luxe) winkels. Erg gezellig. Bij Le pain qoutedien (wat ik ken via Anne, mijn au pair vriendinnetje in Amerika) zijn we heerlijk gaan lunchen. Jor had een broodmandje met verschillende soorten brood en verschillende soorten jam en chocopasta. Ik ging voor een broodje avocado, welke goed smaakte. Na de lunch zijn we naar Harrods, het bekende warenhuis gegaan. Na de winkel en de prachtige etalages bekeken te hebben zijn we naar de schaatsbaan naast het Natural history museum gelopen. Erg gezellig met alle lichtjes en mensen op het ijs. Helaas was het erg duur, 15 pond voor 50 minuten. Vervolgens naar hyde park gegaan voor Winter Wonderland. Het was al donker, waardoor alle lichtjes goed te zien waren. Het zag er zo feestelijk uit. We zijn het hele terrein met allemaal acttracties en kraampjes afgegaan en hebben een heerlijke mulled wine (glüwein) gedronken om warm te worden, want het was erg koud. Ook haalden we een broodje curryworst, wat erg goed smaakte. Na deze gezellig kerstavond zijn we weer lekker terug gegaan naar huis. Eerst met de metro, daarna met trein en toen nog gelopen en toen warm binnen, want wat was het koud zeg, ik geloof dat het -1 of nog kouder was.

Donderdag op Eerste kerstdag hebben we lekker ontbeten met broodjes, ei en kersstol (ik was zo blij dat ze dat hier ook gewoon hebben, de spijs is trouwens veel beter verdeeld hier). Ook bleek het tafekleed dat ik gekocht had weg te zijn, heel jammer. Er hadden gisteren mensen in de keuken gewerkt, maar het kleed lag nergens, zelfs niet in de prullenbak. Ook geen briefje ofzo, meegenomen of gestollen dus. Dat ga ik nog wel even melden bij de receptie, wie weet gebeurt het vaker. Ik had Jor een stockingsok met wat cadeautjes gegeven en ik kreeg van hem een lieve kaart en een proefles duiken. Zo’n zin in! Via een mevrouw van school had ik een uitnodiging gehad voor een christmaslunch bij Levi en zijn vrouw en kindje thuis. Zij komen uit Brazilië en wonen hier al 10 jaar. Hij werkt voor de kerk, net als de mevrouw van school. Jor en ik zijn ’s middags dus naar die mensen toe gelopen. Eenmaal daar werden heel gastvrij ontvangen en waren er vrienden van hun. Ook kwamen er een paar jongeren van de YMCA, een soort opvang voor mensen met een verslaving of problemen. Levi organiseerd ieder jaar zo’n lunch voor mensen die het nodig hebben. De mevrouw van school (waar ik het gesprek mee had gehad) wist dat ik kerst hier zou vieren met Jor, vandaar de uitnodiging. Jor en ik hadden wat cadeautjes meegenomen als dank. Er was een lange tafel mooi gedekt en toen iedereen er was gingen we lekker eten. Er waren 4 soorten gevogelte, aardappels, pork, groenten en nog wat typische Engelse dingen. Het toetje was koffie/thee met chocolade cake, sticky toffee pudding en kaasbolletjes. Het smaakte allemaal geweldig. Na het eten hebben Jor en ik met een paar jongeren monopoly gespeeld. Ook heb ik nog een puppy pug hondje vastgehouden van net een week oud. Zo lief! Terwijl alle jongeren al weg waren zijn Jor en ik nog tot laat gebleven, want het was zo gezellig en Levi en zijn vrouw Debora waren zo gastvrij. We kregen nog koffie en een glas wijn. Het voelde zo gezellig en warm. We hebben lang gepraat met Levi, Debora, vrienden van hun uit Brazilië en zelfs de zus van Levi (die vlakbij mij in High Wycombe woont). Na iedereen bedankt te hebben voor deze bijzondere kerst en met leftovers, zijn Jor en ik thuis gebracht door Levi. Wat een geweldig lieve mensen bestaan er toch en wat was dit een mooie en bijzondere dag, een dag die ik niet zal vergeten. Merry christmas everyone!

Vrijdag Tweede kerstdag hebben we heerlijk uitgeslapen en weer heerlijk ontbeten. Vandaag is het in Engeland boxingday. Alles gaat voor 50% of meer de winkel uit. Je moet er voor vechten dus, vandaar boxing. Jor en ik zijn ’s middags ook even naar het centrum gegaan om een kijkje te nemen. Bij caffe Nero hebben we heerlijk koffie gedronken met een stukje cheesecake. Het is tenslotte maar 1 keer boxingday. ’s Avonds hebben we zelf gekookt. Als voorgerecht maakte ik tomatensoep met paprika en stokbrood. Vervolgens hebben Jor en ik samen gevulde kip met prei, feta en honing gemaakt (traditioneel thuis recept) en maakten we groenten en aardappels in de oven. Dit smaakte ook allemaal verrukkelijk. Als toetje namen we thee met een kerstcupcake en chocoladecake die we mee hadden gekregen van Levi. Tussendoor nog even geskyped met thuis om iedereen een merry christmas te wensen. Ook dit was een speciale dag. Kerst in een ander land, maar gelukkig wel samen met mijn lieverd.

Zaterdag zijn we weer een dagje naar London geweest. Eerst weer met de trein naar Marylebone en vanaf daar met de metro naar Bakerstreet voor het Sherlock Holmes museum. Het was erg druk daar dus we zijn niet naar binnen gegaan. Naast het museum, lag een een Beatles winkels waar we ook even een kijkje hebben genomen. Vervolgens zijn we door Regentpark gelopen, waar ook de London zoo deels te zien was. In het park hebben we eekhoorntjes gevoerd die heel dichtbij kwamen en zelfs aan onze broeken kwamen hangen. Zo schattig. Via Harrods en een leuke straat in Chelsea, zijn we daarna beland in een pub waar we heerlijk hebben gelunched. Jor aan een hamburger en ik aan de lasagne. Na de lunch zijn we naar het Victoria en Albert museum en het science museum gegaan. ’s Avonds zijn we nog naar Greenwich geweest. Helaas was het park met uitzicht over London al dicht, maar we hebben vanaf de stijle weg wel wat kunnen zien. Ook de haven was prachtig. Hier stond een soort schip met een museum eromheen. Na het vele lopen, waren we moe en hadden we het wel weer gezien. We zijn toen opzoek gegaan naar de metro en lekker terug naar huis gegaan. Op de terugweg nog even wat boodschappen gehaald bij de Sainsbury’s en thuis lekker pasta en stokbrood gegeten. Het was al erg laat dus zijn we lekker gaan slapen.

Zondag weer lekker uitgeslapen en ontbeten. ’s Middags zijn we naar het High Wycombe museum gegaan wat hier in de buurt ligt. Dit is een museum over de geschiedenis van High Wycombe, bijv. Over de eerste WO, maar ook over het stoelmaken, waar High Wycombe bekend van is (Ik heb dit al eens eerder verteld, toen ik naar het chairmaking museum wilde gaan, maar dit niet meer bestond en dat er toen kunstenaren in dat gebouw zaten). Het museum was klein, maar wel interessant en zelfs leuk voor kinderen. Daarna zijn we naar het park gegaan, om een rondje te lopen en eekhoorntjes te spoten. Het was vandaag erg koud, daarom hadden we het snel gezien en zijn we lekker naar de Falcon pub gegaan voor een warme chocomelk en fish & chips. Dit smaakte weer heerlijk zoals altijd. Thuis hebben we een chill avondje gehouden door filmpjes te kijken en lekker niks te doen.

Maandag hebben we weer ontbeten met warme broodjes, heerlijk vakantie gevoel geeft dat. Om 11 uur hadden we de bus naar Heatrow Airport, waar Jor om 3 uur terug vloog naar Nederland. Eerst hebben we nog even een koffie gedronken bij Caffe Nero en daarna was het helaas toch tijd om afscheid te nemen. Gelukkig gaat de tijd nu snel en ga ik zelf ook alweer bijna naar huis. Nadat ik Jor had uitgezwaaid ben ik richting terminal 5 gegaan, want daar kwamen mijn vriendinnetje Iris en haar vriend Sven aan. Het was een komen en gaan vandaag. Nadat Iris en Sven veilig aangekomen waren en we elkaar weer blij verwelkomd hadden, zijn we met de metro naar Greenwich gegaan, waar zij verblijven. Na het inchecken en het checken van de kamer, zijn we naar een pub gegaan waar we heerlijk hebben gegeten. Ik ging voor een hamburger. Vervolgens zijn we weer met de metro terug gegaan naar Picadilly circus en regent street. Dat is zo mooi ’s avonds met alle lichtjes. Daar hebben we een tijdje rondgelopen. Om 8 uur heb ik ook van Iris en Sven weer afscheid moeten nemen en ben ik terug naar huis gegaan, omdat het anders wel erg laat zou worden en zo alleen reizen in het donker is niet zo’n prettig idee in High Wycombe. het was heel erg gezellig en leuk om Iris en Sven weer gezien te hebben. Nadat ik de metro en de trein terug naar High Wycombe had genomen was ik rond 10 uur weer thuis. Ik ben nu de enige in de flat, maar gelukkig komen Mandy en onze vriendin Tanja morgen terug naar High Wycombe. Met dat idee ben ik lekker gaan slapen.

  • 03 Januari 2015 - 19:52

    Marja Roterman:

    Het aftellen is nu echt begonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6466

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: