week 12: laatste lesweek, kapper & London - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 12: laatste lesweek, kapper & London - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 12: laatste lesweek, kapper & London

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

22 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag had ik mijn laatste les The Dark side of Tourism en de laatste les van Sustainability & Strategy. Na de vakantie moet ik van Dark tourism een essay inleveren en heb ik een examen voor sus. & strat. Voor de leraar van Dark tourism, hadden Mandy en ik een pakje stroopwafels gehaald als dank voor alles. De leraar van sus. & strat. krijgt het dat donderdag als we contemporary tourism van hem hebben. Na school zijn Mandy en ik langs de accommodation office gegaan om aan te geven dat ik hier blijf met kerst en dat Mandy naar huis gaat. Ook zijn we langs Kasia geweest voor wat vragen en hadden we ook stroopwafels voor haar. Kasia regelde alle erasmus/internationale dingen voor ons, soort Iris van Inholland, maar dan op Bucks. Oo vanmorgen deed de wifi het trouwens nog steeds niet, zelfs op school niet, maar rond 10 uur deed de wifi het gelukkig weer. In het weekend hebben ze eraan gewerkt, daarom lag het er overal uit. Thanks voor het melden, fijne communicatie weer!! Thuis hebben Mandy, Adam en ik aan de presentatie gewerkt voor donderdag. ’s Avonds maakte ik noodles met wokgroenten en heb ik geskyped met thuis en met Jordi. Nog een week en dan is Jordi hier!! Het aftellen was al begonnen, maar het komt nu steeds dichterbij. Na het skypen ben ik lekker gaan slapen. Morgen weer naar de kapper.

Dinsdagochtend had ik weer een afspraak bij de kapper. Na vorige keer is mijn haar alweer best een stuk gegroeid, dus daarom heb ik er nu maar een heel stuk af laten halen, tot boven mijn schouders. Moet er nog wel even aan wennen hoor. Daarna ben ik naar school gegaan om wat dingen uit te printen en wat dingen te regelen voor mijn essay. Verder heb ik de hele middag aan mijn essay gewerkt en heb ik ’s avonds pasta met kip en kaassaus gemaakt (mam, thuis is het veel lekkerder hoor!). Na het eten lekker gechilled, filmpje gekeken en optijd gaan slapen. Nog 30 dagen en dan ga ik alweer naar huis!!!

Woensdag verviel de eerste les. Samen met Mandy en Adam heb ik toen de presentatie voor donderdag geoefend. Om 2 uur had ik Engels. We moesten vandaag de schrijftoets maken. Eerst een samenvatting van een tekst schrijven en daarna een essay over de tekst. Ik was blij dat we er daarna van af waren. Nu afwachten tot ik mijn cijfer te horen krijg. Dit is een combinatiecijfer van presenteren, luisteren, lezen en schrijven. Ook kwam Kasia nog even langs om iedereen te bedanken en afscheid te nemen. Heel veel studenten gaan vandaag of dit weekend al naar huis en komen niet meer terug. Kasia had mintzpies en christmascrackers meegenomen. Erg gezellig om iedereen nog even te zien. Ook voor de lerares van Engels hadden Mandy en ik stroopwafels gehaald en die lerares had voor mij ook geregeld dat ik na de vakantie op school hulp krijg met het checken van mijn essay. Daarna heb ik van de meeste erasmus mensen afscheid genomen en met een paar zijn Mandy en ik naar costa gegaan, waar we nog even nagezeten hebben. Sommige komen nog terug voor toetsen of een nieuw semester, maar de meesten gaan weg en komen niet meer terug. Raar idee, dat ik hier nog ongeveer een maand zit. ’s Avonds maakte ik aardappelschijfjes met brocolli en worst en heb ik nog even aan mijn essay gewerkt. Ook ging ’s avonds rond 11 uur het brandalarm weer af, zo fijn altijd. Daarna ben ik lekker gaan slapen.


Donderdag heb ik op school met Adam en Mandy nog een paar de presentatie geoefend. Om 2 uur waren eerst de Duitse erasmusmeiden aan de beurt en om half 3 wij. Ik was erg zenuwachtig, maar er waren maar een paar mensen, dus dat maakte het een stuk makkelijker. De presentatie ging over ons fictieve bedrijf Dudato tours, een dark tourism tour operator die tours door Nederland doet langs dark tourism sites. Ik heb verteld over onze Unique selling points, de competitors en ik heb de website gemaakt en met hulp van Jordi zijn zus, het logo. Als jullie een kijkje willen nemen op de website, dit is de link van de website: http://debbyroterman.wix.com/dudatotours
Nu maar hopen op een goed cijfer. Na afloop Nigel nog een pak stroopwafels gegeven als dank voor de lessen. Om te vieren dat we nu vakantie hebben en het gedaan hebben van de presentatie, zijn Mandy en ik bij caffe Nero een koffietje wezen halen. Ik ging dit keer voor een cappucino met caramelsiroop. Ik voelde me de hele dag zenuwachtig en raar, dus ik was blij dat ik ’s avonds weer even lekker kon gaan bootcampen. Laatste keer helaas. Het was een leuke, zware les en ik ga het zeker missen. Eenmaal weer thuis ben ik lekker gaan slapen, want morgen gaan Mandy en ik weer een dagje naar London!!

Vrijdag 19 december. Vannacht zijn Sandra (de zus van Jordi) en Dick trotse ouders geworden van een meisje, Jonna. Zo leuk!!! Gefeliciteerd.
Om kwart voor 10 namen Mandy en ik de bus naar Uxbridge. Vanaf daar zijn we met de metro naar Knightsbridge gegaan, waar het bekende warenhuis Harrods staat. Wat een mooie versierde kerst etagales en wat een winkel. Erg mooi. In de winkel stond een mega knuffelbeer, die je kon kopen. Kost je wel wat geld, 1200 pond. Vervolgens zijn we naar Hyde Park gelopen waar winter wonderland is. Hier staan allemaal kerstattracties en kraampjes, wat een soort kerstmarkt moet voorstellen. Erg groot allemaal, druk en vrij prijzig qua attracties en etenswaren etc. De entree is wel gratis, wat natuurlijk weer erg fijn is. Er was een reuzenrat, achtbanen, schiethalen en zelfs een schaatsbaan en een hal met ijssculpturen. Helaas moest je overal voor betalen. Ook waren er kraampjes met glüwein, bradwürsten, crepes en nog meer lekkers. Toen we alles gezien hadden, zijn we naar caffe Nero gelopen om een lekkere koffie te drinken. Ik ging voor een cappucino. Daar hebben we een behoorlijke tijd gezeten en heb ik even gekeken wat we nog konden gaan doen, aangezien we sneller weg waren bij Winter wonderland dan gedacht. We zaten al in het gedeelte van Kensington, waar het Natural History Museum vlakbij is. Dit wilde ik heel graag nog zien, dus zijn we daar heen gegaan. Wat een mooi museum. Enorm groot en met heel veel verschillende verdiepingen en afdelingen, o.a. dinosaurusen. Toen we alles gezien hadden, zijn we naar het Michelin House gelopen. Dit gebouw is van de Michelin man, bekend van het witte autopoppetje. Dit was ook een erg mooi gebouw van de buitenkant. Vervolgens nog even door de wijk Chelsea gelopen. Wat een huizen staan hier zeg, wauw. Witte rijtjes huizen met trappetjes en witte pilaren. Veel celebs wonen hier, wat ik wel kan geloven, aangezien zo’n huis best wat geld zal kosten. Zelfs de winkeltjes zagen er duur en chique uit. Aangezien we al een hele dag aan het lopen waren en we toch wel moe waren en niet echt iets meer op de planning hadden staan, zijn we toen maar lekker terug gegaan naar huis. Eerst met de metro naar Uxbridge en daarna de meeste snelle bus rit ooit gehad (20 min. Ipv. een uur) naar High Wycombe. Eenmaal thuis lekker gedouched en een minipizza gegeten. Vanmiddag is David teruggevlogen naar China voor kerst en ’s avonds zijn Lauren en Marco naar huis vertrokken. Het wordt steeds rustiger op de campus. Ook heb ik nog even geskyped met Jordi en ben ik daarna lekker gaan slapen.


Zaterdagochtend heb ik lekker uitgeslapen en geskyped met thuis. ’s Middags ben ik even een rondje gaan lopen en hebben Mandy en ik de was gedaan. Verder nog wat dingen voor school etc. geregeld. ’s Avonds maakte ik een tortilla met wat aardappeltjes en groenten. Na het eten ben ik met Mandy en Rick naar de Falcon pub gegaan, want daar waren nog wat andere erasmusstudenten waar we voor de laatste keer een drankje mee gingen doen. Om precies te zijn, alle Duitse erasmusstudenten en 5 Nederlanders en een Belg. De rest was allemaal al naar huis. Het was erg gezellig. Na afloop nog even met wat mensen langs de Mc gegaan. Ik ging voor een Mc flurry, die hier trouwens veeel goedkoper zijn, maar 1 pond, maar de chocola die erin zit is dan weer minder;) Eenmaal thuis lekker gaan slapen.

Zondag heb ik weer hardgelopen in het park en aan mijn essay gewerkt. Nu alleen nog na laten kijken en dan is hij zo goed als af denk ik. Andres is vannacht naar huis gevlogen, dus Mandy en ik hebben het rijk weer voor ons zelf, net als aan het begin. ’s Middags nog even afscheid genomen van Dany, een van de Duitse erasmusmeiden die bij ons in de klas zat. De Duitse meiden waren erg gezellig en aardig, vind het jammer dat zei nu allemaal naar huis zijn. ’s Avonds maakte ik een rare combi van couscous, wortels, ei en curry saus. Was het lekker? Nee niet echt. Doe het maar niet na. Ook heb ik de was opgeruimd en gestreken en heb ik lekker een chill avondje gehouden met 2 films. Daarna ben ik lekker gaan slapen, want morgen... komt Jordi!!!! Ahh ik niet wachten, maar helaas zit er nog 1 nachtje tussen. Nu maar snel slapen dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6472

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: