week 15: essay check, leren & Hellfire caves - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 15: essay check, leren & Hellfire caves - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 15: essay check, leren & Hellfire caves

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

12 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag heb ik heerlijk uitgeslapen. Omdat Mandy en ik de feedback van Nigel af moesten wachten heb ik ’s morgens niet echt geleerd. ’s Middags zijn Mandy en ik naar de library gegaan op school, want die was weer open na 3 weken. Daar hebben we ons leerwerk + feedback van Nigel (wat we toen net ontvingen), mijn essay en onze vluchtgegevens uitgeprint. Vervolgens zijn we naar de Morrisons gegaan om wat boodschappen te doen. Daarna heb ik aan mijn essay gewerkt. Bij de Morrisons hadden Mandy en ik gevulde paprika’s gekocht, die we ’s avonds aten. Super lekker. Ga ik thuis ook maar eens maken. Na het eten ben ik een film gaan kijken. Lazy evening.

Dinsdag heb ik de hele dag aan mijn leerwerk gezeten. Heel veel dingen uitgeschreven en geprobeerd in mijn hoofd te stampen. ’s Avonds maakte Mandy weer beef shanghai, wat erg lekker was. Na het eten ben ik weer een film gaan kijken. Door hele dagen te leren, heb ik dat ’s avonds wel verdiend. Omdat wij en andere studenten nog steeds vakantie hebben, is er niks in de SU te doen, vandaar dat we nu weinig weg gaan. Vrijdagavond gaan we waarschijnlijk voor het laatst een drankje doen met een paar erasmusstudenten, die weer terug zijn gekomen voor een paar dagen/weken. En zaterdag is er weer iets in de SU dus dan ben ik er ’s avonds weer even uit. Zo’n hele dag leren is niet echt boeiend namelijk.

Woensdag ben ik naar school geweest voor een essaycheck. Mijn essay is goed, maar ik moet toch een aantal dingen veranderen. Eenmaal weer thuis heb ik met Mandy het leerwerk besproken, wat goed heeft geholpen. Verder ben ik de hele dag weer bezig geweest met mijn essay. Werd er wel een beetje moe en chagerijnig van, ben er nou al zolang mee bezig. ’s Avonds maakte ik bbq chicken en aardappels in de oven klaar met geraspte wortels, lekker en gezond. Lauren kwam toen ook net blij thuis, want die heeft een huis gevonden samen met een paar andere meiden in Uxbridge. Zij gaat hier ook weg, omdat ze stage gaat lopen en High Wycombe dan te ver is. We hebben met zijn drieen lang in de keuken gezeten en gewerkt en gepraat. Ook kwam Lauren spontaan met het idee om morgen als break even langs de caffe Nero te gaan voor een koffie. Goed plan! Na al dat werken en al de feedback na vandaag kon mijn hoofd het even niet meer aan en ben ik lekker gaan slapen. Morgen weer een dag! Ik heb wat doelen voormezelf opgesteld, waaronder minder stressen. Dit is alvast een goed begin.

Donderdag begon met hardlopen in het park. Helaas was het regenachtig weer, maar daardoor wel erg rustig op straat. Hierna was ik helemaal wakker en heb ik de hele dag geleerd voor het examen en aan mijn essay gewerkt. Caffe Nero break ging niet door, want Lauren moest de hele dag leren. ’s Avonds heb ik geskyped met thuis en maakte ik risotto. Vervolgens nog even aan mijn essay gewerkt en deze toen opgestuurd naar de aardige mevrouw van school, die mijn Engels wilde controleren voor mij. Super lief van haar. Daarna ben ik heerlijk gaan slapen.

Vrijdag probeerde ik te leren, helaas had ik niet veel concentratie. Samen met Mandy zijn we naar het centrum gegaan voor wat boodschappen en zijn we naar caffe Nero gegaan voor een koffie. Ik ging weer voor de chai latte, goede ontdekking is dat geweest. Vervolgens heb ik de hele middag weer (zover het lukte) geleerd. In de avond hield Rick een afscheidsdrink avond. Mandy en ik en nog wat andere erasmusmensen die hier nu nog even zijn waren uitgenodigd. Het was gezellig om hun allemaal nog even gezien te hebben. Rick en Ralph vertrekken morgen namelijk al naar huis en Mandy en ik donderdag al. Time flies! Rond 2 uur lag ik in bed en ben ik heerlijk gaan slapen.

Zaterdag ben ik met Mandy naar West Wycombe gegaan. We waren hier al eens eerder geweest, speciaal voor de grotten. Helaas waren die toen gesloten, maar vandaag gelukkig niet. We hebben de grotten gezien, wat best een beetje creapy was met verlichte gangen en poppen die bij de geschiedenis van de grotten hoorden. Ook waren er in het laatste gedeelte stalagmieten en stalagtieten te zien met water, dit zag er mooi en bijzonder uit. Voor de rest stelde de grotten niet veel voor en waren we er na een half uur alweer uit. Toch leuk om het even gezien te hebben, want deze grotten worden door veel mensen bezocht. Daarna zijn we bij een pub even een warme chocolademelk gaan drinken, omdat we toch moesten wachten op de bus. Eenmaal thuis ben ik weer gaan leren en maakte ik ’s avonds gebakken aardappels met kip en wokgroenten. Rond half 10 zijn Mandy en ik naar SU gegaan, want daar zou een coverband van Fall out boy gaan optreden. Om half 11 waren ze er nog niet en wij moesten toen weer gaan, omdat Marco op het busstation aan zou komen en wij zijn sleutels hadden i.v.m. Tanja’s verblijf. Marco stond al te wachten bij het busstation toen Mandy en ik kwamen aanlopen. Leuk om hem weer te zien, want het was toch wel erg rustig met alleen meiden in een flat. Thuis hebben we thee gedronken en Marco en hij chocola voor ons mee genomen. Na het thee drinken ben ik gaan slapen.

Zondag begon weer met hardlopen. Dit keer met prachtig weer. Het was gezellig druk in het park. Er waren meer mensen aan het rennen en wandelen en er werden voetbalwedstrijden gespeeld. De rest van de dag heb ik aan leren besteed, want morgen is het examen. Ik ben er wel klaar voor denk ik. Ook heb ik geskyped met thuis en maakte Mandy risotto klaar, lekker!! Na het eten heb ik geskyped met Jordi en ben ik optijd gaan slapen, want ik ga er optijd uit, zodat ik ’s morgens nog alles even kan doornemen op mijn gemak. Het examen begint pas om 3 uur tot 5. Andres is vandaag ook weer terug gekomen, nu alleen David nog en dan gaan Mandy en ik alweer naar huis. Gek idee, nog 4 dagen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6463

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: