Eerste lesweek - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu Eerste lesweek - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

Eerste lesweek

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

04 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Op maandag begonnen voor het eerst de lessen. Mandy en ik gaan hier i.p.v. vijf nu vier vakken volgen, omdat er twee vakken op dezelfde dag en tijd stonden. De vakken die we gaan volgen zijn: The Dark Side of Tourism (deze lijkt me heel erg interessant), Contemporary Tourism, Sustainabilty and Strategy en English for academic purposes. Deze vakken zullen we elk week volgen. We hebben school op maandag, woensdag en donderdag, dus dinsdag en vrijdag zijn we lekker vrij.
Om 9 uur hadden we onze eerste les The Dark Side of Tourism. Deze duurde 3 uur, maar was vooral een introductie en ging erg snel voorbij. Ik ben heel erg benieuwd naar deze lessen.

Daarna hadden we Sustainability and Strategy. Dit was wat saaier, hopelijk wordt het nog leuker. Om half 2 waren we uit en zijn we naar huis gegaan. ’s Middags zijn Mandy en ik naar de Hughenden Manor gelopen. Dit is een groot natuurgebied met een enorm landhuis en een kerkje. Natuurlijk moest je ervoor betalen om naar binnen te gaan. Dat hebben we niet gedaan, maar we zijn er wel om heen gelopen om te genieten van het landschap en het uitzicht. ’s Avonds gingen we met alle roomies naar Morrisons om foodshopping te doen. Mandy en ik hebben toen heel veel groente gehaald. Goed bezig!! Daarna gingen we met zijn allen eten, ik had een bakje lasagne, lekker makkelijk. Vervolgens nog even geskypt en daarna heerlijk gaan slapen.

Dinsdagochtend heb ik eerst wat dingen voor school geregeld en mijn verhaal over London geschreven. Daarna ben ik weer gaan hardlopen naar en in het park. Het was heerlijk weer en zo rustgevend en natuurlijk weer veel eekhoorntjes gezien. ’s Middags ben ik met Mandy de berg naast de campus opgelopen. Er was daar zelfs een compleet nieuwe wijk neergezet. Je zou elke dag die steile helling op moeten lopen. Het uitzicht was geweldig. Je keek zo uit op hele dorp beneden. ’s Avonds aten we heerlijke risotto.

Op woensdag hadden we om 9 uur een uurtje les. Dit was een vervolg les van Sustainability and Strategy, alleen was dit een seminar en de vorige les een hoorcollege. Na dit uurtje les hadden we niets tot twee uur. We zijn toen thuis maar even een broodje gaan eten. Om twee uur hadden we English for Academic purposes. We moesten eerst een toets maken, die bepaald hoe hoog ieders niveau in Engels is. Daarna hebben we nog een bingospel gespeeld waarbij we vragen aan elkaar moesten stellen. Deze les volgen we met bijna alle erasmusstudenten. ’s Middags zat ik in mijn kamer en had ik mijn raam open staan. Ik hoorde mensen praten over dangerous, they have to leave en nog meer dingen. Ik heb toen met Mandy ook nog even geluisterd. Er was een paar dagen geleden bij iemand tijdens het douchen poep etc omhoog uit het douche putje gekomen dus daar dachten wij gelijk aan, maar het kon ook iets met gas zijn. We hebben het de andere roomies verteld en kort daarna zagen we mensen met koffers en spullen naar buiten komen, ook de hal naast ons. Oke toen werd het serieus eng. Ik hoorde al dat die mensen naar Brookstreet halls moesten en geloof mij, daar wil je niet zitten. Net een gevangenis en je deelt de badkamer en wc met 9 mensen. Uiteindelijk konden we iemand aanspreken, die ons vertelde dat het inderdaad met de riolering te maken had, maar het THANK GOD alleen de andere helft van de flat was en dan alleen verdieping 0, 1 en 2. Wij konden dus gelukkig gewoon in onze kamer blijven. Had er niet aan moeten denken om alles in te pakken en voor een week in de Brookstreetcampus te moeten wonen. Na dit bericht zijn we met zijn allen opgelucht gaan koken. Mandy en ik maakten spaghetti met groenten. ’s Avonds bleek er bij ons ook iets naast de keuken te lekken, maar dat kan waarschijnlijk gewoon gemaakt worden, dus hoeven wij gelukkig niet weg.

Donderdagochtend voelde ik me niet helemaal top. De studentflu heerst en waarschijnlijk heb ik die nu ook. Ook komt het denk ik door het weer. Dat we hier net waren was het erg koud, maar de laatste dagen is het weer erg warm en kun je zonder jas naar buiten. Ik ben verkouden en heb last van mijn keel. Rustig aan doen maar en veel fruit eten. Om twee uur hadden les op school. Contemporary Tourism om precies te zijn. Deze lessen gaan over verschillende soorten toerisme, maar ook trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme. Deze les wordt door twee leraren gegeven. Dat had ik nog nooit meegemaakt. De les duurt tot vijf uur, maar we waren al een half uur eerder klaar dus mochten we gaan. Na de les zijn Mandy en ik nog langs de poundworld en poundland gegaan. ’s Avonds hebben we broccoli met aardappelwedges en kip uit de oven gegeten. Lekker gezond.

Twee weken al in Engeland!!Vrijdag begon mijn dag met een rondje hardlopen door het park. Daarna hebben Mandy en ik onze kleding en beddengoed voor het eerst in de wasserette hier op de campus gewassen. Kleine dingen deed ik met de hand, maar met broeken en truien wordt dat lastiger. Tussendoor heb ik mijn badkamer en kamer schoongemaakt. Nadat de was klaar en droog was zijn we met roomies David en Marco naar de bowling baan gegaan om een baan voor morgen te regelen. Ook hebben we bij de Saintburries en Morrisons wat boodschappen gedaan en heb ik bij de kapper een afspraak gemaakt. Ik begin gelukkig al aardig mijn draai te vinden hier in High Wycombe. ’s Avonds hebben we pasta met broccoli en spinazie gegeten. We zouden naar Nando’s take over party gaan waar gratis kip en eten uitgedeeld werd, maar dit ging uiteindelijk niet door.

  • 07 Oktober 2014 - 21:45

    Papz:

    Leuke stukkies hoor Deb !
    Tot zaterdag.
    Kuzzie, Ppz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6474

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: