week 4: familie op bezoek:) - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 4: familie op bezoek:) - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 4: familie op bezoek:)

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

18 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Zaterdagochtend heb ik eerst even mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt, het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uitzien als mijn familie straks langskomt;) Daarna ben ik naar de Lidl gelopen om wat broodjes te halen en ben ik vervolgens bij het busstation gaan zitten om te wachten tot de bus met Pap, mam, Sas en Pim aankwam. Super fijn om ze weer even bij mij te kunnen hebben. Nadat ze aangekomen waren zijn we naar het Premier Inn hotel gelopen waar zij deze dagen zullen verblijven. Het hotel ligt precies tussen mijn campus en het centrum in, lekker dichtbij dus. Na het inchecken en kamers bekijken zijn we naar mijn campus gelopen. Sas voelde zich niet zo goed, dus die bleef in het hotel om bij te komen. Na een rondleiding door mijn kamer en de hal hebben we in de keuken carrot cake gegeten en hebben ze gelijk de roomies kunnen ontmoeten. Pap en mam hebben heel veel dingen vanuit Nederland voor mij meegenomen die ik hier toch wel miste, zoals beschuit, ontbijtkoek en (goeie) thee. Na al deze lekkernijen opgeruimd te hebben, hebben we Sas weer opgehaald bij het hotel en zijn we naar het centrum en het park gegaan, om de omgeving van High Wycombe te laten zien. Na het vele lopen hadden we allemaal wel erg veel honger en zijn we bij Nando’s gaan eten. Na het eten hebben Pim en pap mij thuis gebracht en zijn we allemaal op tijd gaan slapen na een lange dag. Vooral voor hun, omdat ze al vroeg vlogen. Heerlijk om mijn familie weer in de buurt te hebben.

Zondagochtend kwam ik ontbijten in het hotel. Het was een echte English Breakfast, wat behalve ei en toast toch niet echt mijn ding is. Na het ontbijt zijn we naar het busstation gelopen om te kijken of er een bus gaat naar Oxford. Er gaat een National Expres, maar daar moet je kaartjes online voor boeken. Via de Morrisons zijn we naar mijn kamer gelopen om de buskaartjes voor Oxford te bestellen. Sas heeft toen ook gelijk mijn kamer gezien. Dinsdag gaan we dus met zijn vijven en Mandy naar Oxford. Daarna zijn we naar de Primark gegaan en ben ik met Sas het centrum in gegaan. Pap, mam en Pim gingen de omgeving van High Wycombe bekijken. Om 5 uur hadden we bij Noodle Nation afgesproken, waar ik op trakteerde, omdat ik het een erg goede tent vond en vond dat ze dat een keer geprobeerd moesten hebben. En inderdaad het was weer erg veel en lekker. Na het eten heb ik met Pim en pap mijn slaapspullen opgehaald van mijn kamer, omdat ik een nachtje in het hotel bij Sas en Pim op de kamer ga slapen. Gezellig!! Na nog even geskyped te hebben met Jordi zijn we op tijd gaan slapen, omdat we morgen naar London gaan.

Na weinig slaap en een goed ontbijtje in het hotel, zijn we op maandag met de trein naar London gegaan. In London zijn we begonnen bij Piccadilly Circus en daarna via een lange winkelstraat met o.a. hotel The Ritz (waar we binnen een kijkje genomen hebben) naar Buckingham Palace gegaan. We waren hier net op tijd, want er kwam een stoet met paarden en mannen in rode pakjes voorbij. Vervolgens zijn we via de Horse Guards Parade naar de Big Ben en de London Eye gegaan. Na een tussenstop bij het bekende restaurant met de goudgele bogen voor een warme koffie vanwege het slechte oude weer, zijn we via Waterloo metro naar de St.Pauls Cathedral gegaan. Helaas was de entreeprijs erg hoog dus zijn we niet naar binnen gegaan. Vervolgens zijn we via de Millenium Bridge (met uitkijk op de Tower bridge, London Bridge, The Shard en Tate Modern) naar Borough Market gegaan, wat voor Sas erg leuk was om te gebruiken voor haar scriptie over rollende keukens. Daarna zijn we met de metro Camden Town gegaan, waar we opzoek gingen naar het standbeeld van Amy Winehouse. Helaas bleek dat deze ’s avonds weggehaald wordt vanwege vandalisme. Jammer, dan maar een andere keer langs bij Amy. Na een warme chocomelk en een rondje door Camden hebben we heerlijk gegeten in een pub, waar een man zichzelf vermaakte door tegen zijn eigen spiegelbeeld te praten. Wat een komisch aanzicht was dat. Dit herhaalde zich meerdere keren. Na het eten zijn we weer met de metro en de trein terug naar huis gegaan. Terug in het hotel hebben we nog even koffie op de kamer gedronken en een heerlijk stukje zelfgemaakte appeltaart van paps gegeten. Nadat pap en mam mij thuis hadden gebracht ben ik heerlijk gaan slapen na een lange leuke dag.

Dinsdag ben ik met pap, mam, Sas, Pim en Mandy naar Oxford geweest. We zouden om half 10 de national express bus hebben, maar helaas kwam die een uur te laat. Na ook nog in een lange file gestaan te hebben kwamen we rond half 1 aan. Daar werden we opgewacht door neef Casper, die in Oxford studeert. Na een rondleiding langs een paar bijzondere gebouwen, zijn we in een pub wat gaan drinken. Casper moest daarna weer naar school en zijn wij de stad weer in gegaan. Oxford is een oude studenten stad waar ook delen van de Harry Potter films zijn opgenomen. Na een aantal belangrijke gebouwen gezien te hebben zoals Oxford Castle, student colleges en de deadman’s walk zijn we naar de Christ Church gegaan, waar de eetzaal uit de Harry Potter film is. Sas, Mandy, Pim en ik zijn hier naar binnen gegaan en hebben verschillende locaties uit de film gespot. Natuurlijk is er een hoop met de computer bewerkt, maar er zijn toch veel dingen herkenbaar uit de film. Erg bijzonder om dit van dichtbij gezien te hebben. Pap en mam waren de stad weer in gegaan, maar kwamen weer naar ons toe toen we alles gezien hadden. Na een drankje in een pub zijn we nog naar een paar andere mooie student colleges gegaan. Dit zijn gebouwen waar studenten verblijven en naar school gaan. Erg mooie en oude gebouwen. Ook zijn we nog door een overdekte markt gelopen, maar helaas waren bijna alle winkeltjes al dicht, behalve een ijskraam met super lekkere milkshakes. Die moesten natuurlijk even geproefd worden. Vervolgens zijn we terug gelopen naar het busstation waar we om kwart over 7 weer opgehaald werden met de bus, gelukkig deze keer wel op tijd en zonder files. In High Wycombe hebben daarna bij de Saintburry’s pizza’s gehaald en die bij ons op de campus opgewarmd en lekker opgegeten. Daarna zijn pap, mam en Pim (Sas was al naar het hotel toe) terug naar het hotel gegaan en ben ik heerlijk gaan slapen.

Woensdagochtend had ik een uurtje school. Daarna ben ik met Sas naar het centrum gegaan om nog wat rond te kijken en te shoppen. Pap, mam en Pim gingen vandaag weer naar London en Sas bleef hier in High Wycombe. Tussendoor hebben we geluncht bij Frankie&Bennies, wat erg lekker was. Vervolgens had ik weer 2 uurtjes les. Na de les hebben Mandy en ik Sas een rondleiding gegeven door de school en zijn we daarna met zijn drieën nog even koffie wezen drinken en hebben we nog wat rond gekeken bij wat winkels. Daarna hebben we thee gedronken op de campus. Om 7 uur hadden Sas en ik met pap, mam en Pim bij het hotel afgesproken. We zijn toen uiteten geweest bij een pub. Ik had daar een heerlijke superfood pasta met veel groenten op en een heerlijk toetje: thee met een stuk carrot cake. Jammie!!! Na het eten hebben we nog even bij de bioscoop gekeken, waar Pim uiteindelijk gratis naar een film mocht, omdat hij graag een Engelse bioscoop ervaring wilde beleven. Helaas waren alle films toen al begonnen en mocht hij daarom als uitzondering gratis naar binnen. Sas en mam zijn toen naar het hotel gegaan en pap heeft me thuis afgezet. Het was een heerlijk relaxt dagje zo.

Donderdagochtend had ik bij het hotel afgesproken. Vervolgens zijn we met zijn vijven naar school gelopen en kwamen we onderweg Mandy tegen. Na een rondleiding door de school moest ik toch echt afscheid gaan nemen van Pap, mam, Sas en Pim. Dit viel niet mee, vooral niet omdat het nu weer 3 maanden duurt voordat ik ze weer zie. Gelukkig hadden we op school een mystery guest speaker die een lecture gaf over paranormal tourism. Dit vrolijkte me weer wat op. Het was een erg interessante lecture over ghost hunting, paranormale mensen en andere creapy dingen. Vervolgens hadden we ook nog contemporary tourism. Tijdens de guest lecture hadden we een huiswerkopdracht gekregen waarbij we een presentatie moeten geven over een enge toeristische attractie. Mandy en ik hebben toen gelijk maar aan de presentatie gewerkt. ’s Avonds maakte ik aardappel wedges met wokgroenten en kip en had ik een skypedate met Jordi. Ook kreeg ik bericht dat pap, mam, Sas en Pim pas laat thuis waren door vertraging met het vliegtuig. Het zit niet mee met al die vertraging : (

1 maand in de UK!!! Vrijdagochtend heb ik dit verhaal van deze week geschreven en ben ik daarna gaan hardlopen. Dit keer ging ik de andere kant op richting Hughenden Manor en kwam ik uiteindelijk uit in een ander dorpje Hughenden Valley. ’s Middags hebben Mandy en ik de was gedaan en heb ik mijn kamer weer even schoongemaakt en opgeruimd. Daarna hebben Mandy en ik boodschappen gedaan bij de Tesco en Wilko’s en hebben we ’s avonds soep met stokbrood gegeten. We zouden ’s avonds met de roomies naar de pub gaan, maar uiteindelijk zei iedereen af of had andere plannen, dus hebben Mandy, Lauren en ik gechilled in de keuken. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

  • 18 Oktober 2014 - 20:23

    Ppz:

    Deb, heb je al een uitgever gevonden voor je boek "debelevenissenvandebbyopeenrijtjeinhighwycombeenomgeving" ? Leuk stukkie was dat weer. Al weer een beetje in je iegen ritme gekomen zo ? Wij zijn inmiddels ook bekomen van de (vrij lange) reis. En inmiddels heb ik er ook weer een daggie werken op zitten. Gewone leven gaat weer verder : boodschappen, strijkie doen, tuin van afval ontdoen, sportje doen enz. Geen bijzondere knallers.
    De klok tikt door en als ie weer flink wat rondjes heeft gemaakt staat Jordi weer op Heathrow moet je maar denken !
    Muchos kuzzos en tot skypz,
    Ppz. (is de appeltaart al opgeknabbeld...?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6469

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: