week 4: london, hoodie en Ibiza - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu week 4: london, hoodie en Ibiza - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

week 4: london, hoodie en Ibiza

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

27 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag hadden we school van 9 tot 2. Daarna hebben Mandy en ik bij de Student Union een Bucks hoodie gekocht. We waren al een tijdje aan het twijfelen of we er eentje zouden halen. Het kostte best wat geld, maar we wilden toch een soort tastbare herinnering van ons avontuur hier hebben. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de hoodie gekocht heb, want o my god, hij is zo lekker warm!! Ik heb de groene versie gekocht, omdat dat de kleur van Bucks is en ik die ook wel erg mooi vond staan. Vervolgens hebben we nog wat boodschappen gedaan bij de Sainsburries en zijn we naar huis gegaan. ’s Middags heb ik geskyped met mama en ’s avonds maakten we spaghetti omdat we geen zin hadden om uitgebreid te koken. ’s Avonds heb ik nog even mijn was gestreken en ben ik op tijd gaan slapen, want dinsdag gingen Mandy en ik naar London!!


Op dinsdag zijn we om 8 uur met de gratis studenten bus naar Uxbridge gegaan. Vanaf daar zijn we met de metro naar London gegaan. Door de piekuren zijn we pas rond half 10 met de metro gegaan, omdat je anders 17 pond i.p.v. 8,90 pond betaald. We hebben toen maar even bij Costa’s een kopje koffie gedronken. Na een toch wel lange rit met de metro, omdat je vanuit zone 6 naar zone 1 in London moet, kwamen we aan bij Kensal Green. Dit is een begraafplaats waar we voor een darktourism opdracht een kijkje wilden nemen. Mandy kende deze plaat, omdat er naast de begraafplaats een hostel staat waar ze verbleef met de studie trip naar London op het VMBO. Vervolgens zijn we naar Camden Town gegaan, waar we wat winkeltjes en marktjes bekeken hebben. Ook stond het beeld van Amy Winehouse er nu wel en zijn daar even wezen kijken en op de foto geweest. Daarna zijn we nog naar Oxford Street, de lange winkelstraat in London, geweest. Hier zitten allerlei merken zoals H&M, forever21, maar dure winkels zoals selfridge (een soort Bijenkorf). Bij de forever21 heb ik een mooi partydress gekocht. Nu maar hopen dat ik die binnenkort een keer aan kan doen. Na Oxford street zijn we terug gegaan naar Warrenstreet, waar we bij een Italiaan gegeten hebben. 3 op een rij voor italiaans, alleen at ik dit keer geen pasta maar een lekker pizza margarita met paprika. Mandy had om 6 uur afgesproken met een vriendin die in London studeert, omdat die vriendin een meet&greet met een band gewonnen had. Mandy kent die band ook en mocht mee. Ik ken de band niet en ben toen alleen terug gegaan naar huis. Eerst weer met de metro terug naar Uxbridge en daarna met de gratis studenten bus terug naar High Wycombe. Dit was nog best apart want er reed een oud mannetje in die bus en ik was de enige samen met een jongen die terug moesten. Onderweg stopte die man opeens en moest hij even zijn benen strekken en een rondje lopen. Toen dacht ik, als er nu wat gebeurt ren ik die bus uit en verstop me wel ergens. Je weet het maar nooit. Gelukkig heeft dat oude mannetje ons netjes afgezet bij school en ben ik het laatste stuk terug met de bus gegaan. Eenmaal thuis heb ik heerlijk warm gedoucht want het was vandaag erg koud en regenachtig met veel wind. Daarna heb ik nog even geskyped met thuis en met Jordi en ben ik heerlijk gaan slapen.

Woensdagochtend ben ik alleen naar school gegaan, omdat Mandy in London bleef slapen na de meet&greet. Na het uurtje les heb ik me ingeschreven voor de gratis bootcamp les van morgenavond. Eenmaal thuis heb ik wat gegeten en heb wat dingetjes voor school etc. geregeld. Mandy kwam toen ook weer thuis, maar ging niet mee naar de les van Engels, wat ik begrijp na een lange terugreis. Na Engels ben ik weer naar huis gegaan. ’s Avonds maakte ik aardappelwedges en kip uit de oven en broccoli, wat zo makkelijk te maken is en erg gezond is natuurlijk. ’s Avonds nog even een aflevering Breaking Bad gekeken (jaja Pim ik ben er nu eindelijk aan begonnen) en daarna ben ik heerlijk gaan slapen.

Donderdag lekker uit kunnen slapen. Om 2 uur hadden we les. In de klas hebben we vliegtuigstoelen staan, dus hier moesten we even een grap mee uithalen. Samen met Nici en Dany, de twee Duitse meisjes hebben we een foto gemaakt en die geplaatst op facebook en gezegd off to Ibiza. Niet veel later kregen we reactie zoals Ibiza? Echt? Etc. Erg leuk, maar mensen het was dus maar een grap. Thuis heb ik op tijd gegeten (tortilla’s met soep), want ik ging ’s avonds meedoen met bootcamp op school. Dit was een gezellige les met maar 7 mensen. We moesten steeds 1 minuut een oefening uitvoeren gericht op alle spieren in het lichaam. Oei die ga ik morgen voelen ben ik bang. Eenmaal thuis bleek dat Marco zomaar een feestje gaf dus daar heb ik toen nog even bijgezeten. Daarna ben ik heerlijk gaan slapen.

Vrijdagochtend dacht ik lekker uit te kunnen slapen, maar helaas zoals vaker ging het brandalarm af waardoor je in 1 keer wakker schrikt. Erg fijn. Ik heb daarna maar heerlijk in mijn bed ontbeten en een serie gekeken. ’s Middags zijn Mandy en ik naar de Lidl en Tesco’s gegaan om boodschappen doen. ’s Avonds maakte ik ravioli met courgette en kaassaus, erg lekker (tip!!) Rond 9 uur zijn we boven bij verdieping 2 wat gaan drinken, helaas was iedereen Brits en praten die liever alleen met elkaar dan met nieuwe mensen dus gingen Mandy en ik weer naar beneden waar Marco wat vrienden had zitten. Dit waren allemaal Poolse mensen en die waren wel erg gezellig en in voor een praatje. Misschien komt dat omdat we allemaal vreemden zijn in een ander land en het dan fijn is om met mensen te praten die het zelfde meemaken zoals de cultuur leren kennen en andere gewoontes en weg van huis. Maar goed die mensen waren dus wel gezelliger en we zijn uiteindelijk met zijn allen naar de foamparty in de SU gegaan. Helaas vond ik dit tegenvallen. De sfeer is gewoon zo anders dan in Nederland. Gelukkig had de rest het ook snel gezien en zijn we weer naar huis gegaan om nog even wat te drinken. Daarna ben ik heerlijk gaan slapen. Het is trouwens een wonder, mijn verwarming staat al de hele dag aan. Heerlijk. Het is eindelijk een keer warm hier.

Zaterdag heb ik eindelijk een keer echt kunnen uitslapen tot 12 uur..oeps haha. Na de bootcamp van donderdag had ik nog steeds erg veel spierpijn, daarom ben ik ’s middags maar even een rondje gaan lopen richting het centrum, zodat de spierpijn hopelijk minder zou worden. De wandeling heeft een beetje geholpen, gelukkig. Morgen maar weer hardlopen om mijn spieren op te warmen en alle pijn eruit te rennen. Ook heb ik ’s middags geskyped met Sassie. ’s Avonds maakte ik sweet patatoes, geraspte wortels en worstjes, vreemde combi… I know, maar het was goed te doen. Na het eten heb ik nog met pap en mam geskyped en heb ik breaking bad gekeken (Pim, season one heb ik nu uitgekeken). Vannacht gaat ook hier de tijd een uurtje achteruit dus kan ik lekker een uurtje extra slapen. Voor de mensen die zich afvragen hoe het met tijdverschil zit hier: het is hier 1 uur vroeger dan in Nederland. Veel beter dan toen ik in Amerika zat. Afspreken voor bijv. skype ging toen lastig, omdat het daar bijv. ’s nachts was en in NL middag.

Zondag heb ik hardgelopen. Ik ben weer naar het dorp Hughenden Valley gerend wat hier een paar kilometer vandaan ligt. Mandy en ik hadden bij de Lidl afbakbroodjes gehaald. Die we ’s middags heerlijk gegeten als lunch. Zo blij dat we hier een Lidl hebben, toch een beetje iets vertrouwd in de buurt. Lauren haar ouders waren hier dit weekend dus die heb ik ’s middags ook nog ontmoet. Leuke gezellige Engelse mensen. Daarna heb ik voor Engels wat doorgelezen. In de avond maakte ik mijn restje ravioli op samen met kaassaus en cherrytomaatjes. Tori de student resident van onze flat kwam langs met monopoly. Een aantal roomies gingen dit spelen met haar. Ik was nog aan het eten dus keek gezellig mee. Vervolgens heb ik nog met Jordi geskyped en ben ik gaan slapen. Nog 4 nachtjes en dan is Jordi hier eindelijk!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6470

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: