Week 5: Jordi hier<3, Halloween en Ella Eyre - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu Week 5: Jordi hier<3, Halloween en Ella Eyre - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Debby Roterman - WaarBenJij.nu

Week 5: Jordi hier<3, Halloween en Ella Eyre

Door: Debby Roterman

Blijf op de hoogte en volg Debby

05 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Maandag had ik school van 9 tot 2.’s Middags zijn Lauren, Mandy en ik naar wat winkels geweest om wat Halloweendecoratie voor in de keuken en hal te halen. Vervolgens hebben we gelijk alles versierd. Mandy ’s moeder had een doos met Nederlandse producten opgestuurd en die was vandaag ook aangekomen. Daar zat ook ook kip siam in, wat ’s avonds gingen eten. Ik had het nog nooit op, maar het was lekker. Rond 8 uur gingen Mandy en ik naar de student union, want daar kwam Ella Eyre (bekend samenwerking met rudimental “waiting all night”) optreden. Ze zou eigenlijk vorig jaar al komen, maar toen was ze ziek, dus nu hadden wij mazzel, want ze kwam vandaag. We mochten gratis naar binnen met onze studenten pas (niet studenten betaalden 12 pond). Eenmaal in de zaal hadden Mandy en ik de beste plek. We zaten op een verhoging schuin voor het podum op hoge barkrukken, waardoor we makkelijk over mensen heen konden kijken. Tafeltje erbij voor onze jassen. Het was net een VIP plaats. Annie Afrilu was het voorprogramma. Wat heeft zij een stem zeg. Het was erg mooi. Ik zou het zeker even checken als ik jullie was. Iets over 10 kwam toen eindelijk Ella. Wat maakte zij er een feestje van en wat een stem en een bos haar. Het was zo gaaf. Ik had daarvoor al een paar liedjes van haar geluisterd, maar zong ook nog wat andere liedjes waaronder “changing” van Paloma Faith, wat bleek dat Ella die voor haar heeft geschreven. Het was echt een top concert. Zo dichtbij, gratis entree en zo’n goede stem. Na het concert nog even de setlist gescoord. Daarna zijn Mandy en ik weer naar huis gelopen met wat vrienden van Marco die we tegen kwamen. Altijd gezellig. Vervolgens nog wat gedronken in de keuken met Mandy en daarna lekker gaan slapen. Top avond.

Happy birthday mama!!! Mama was vandaag jarig. Ik had afgesproken dat we ’s avonds zouden gaan skypen. ’s Morgens ben ik gaan hardlopen, weer naar het dorpje hiernaast omdat dit een vrijwel rechte weg is met weinig heuvels. ’s Middags hebben Mandy en ik de was gedaan en heb ik een beetje opgeruimd. Daarna hebben we nog wat boodschappen gehaald voor het avondeten. ’s Avonds aten we namelijk tortilla’s met kip en groenten.

Woensdagochtend had ik een uurtje les, daarna thuis wat gegeten en ’s middags van 2 tot 4 weer Engels. ’s Avonds at ik aardappelwedges met broccoli en restjes tortillasaus. Vervolgens heb ik mijn kamer schoongemaakt/ opgeruimd want ik had tijdens het eten met aanmoediging van mijn roomies bedacht dat het wel een verrassing zou zijn als ik Jordi zelf zou ophalen van het vliegveld. Hij zou namelijk met de bus hier heen komen. Daarom moest ik ’s avonds alles even regelen i.p.v. morgenochtend. Voor het slapen gaan nog even geskyped met Jordi en gedaan als of ik hem bij het busstation zou opwachten, terwijl dat dus niet zo was, maar dat wist hij lekker niet. Ben benieuwd naar zijn reactie. Ik ben op tijd gaan slapen, want ik moest er vroeg uit.

Donderdagochtend was het dan zover, mijn lieve vriendje Jordi kwam naar Engeland. Ik ben om half 6 opgestaan en heb toen snel wat gegeten. Om 7 uur had ik de bus naar vliegveld Heatrow central. Helaas duurde dit lang, iets te lang als je iemand heel graag weer wilt zien. Vanaf daar moest ik nog even met een gratis trein naar terminal 4. Ik was zo zenuwachtig, maar ook heel blij dat ik Jordi weer kon zien en vasthouden (wat helaas niet via skype kan). Ik heb een tijdje bij de arrivals staan wachten en na een berichtje dat hij geland was kwam hij kort daarna door de klapdeuren. Helaas zag hij mij niet gelijk, maar was hij daardoor extra verrast omdat hij het niet verwacht had, hihi. Jeeejjj zo fijn om je weer even bij me te hebben!!! Vervolgens zijn we met de bus teruggegaan naar High Wycombe. In High Wycombe aangekomen hebben we even wat spullen voor Jor gehaald bij Wilko’s , die hij niet mee kon nemen in het vliegtuig. Eenmaal thuis Jor gelijk ingeschreven als overnight guest. Ik mag max. 2 personen hier laten overnachten maar dan moeten ze wel voor 10 pm ingeschreven staan. Goede regeling, zo voorkom je dat mensen na het uitgaan iedereen maar meenemen. Nadat Jor zijn spullen had uitgepakt kreeg ik nog wat cadeautjes: een lieve kaart van pap en mam, een lieve kaart van Jor zijn ouders met dropjes, nog een pak dropjes en pepernoten en heel veel groetjes van allerlei lieve mensen. Bedankt lieverds!! Vervolgens hadden we wel trek gekregen en heb ik tosti’s voor ons gemaakt. Ik had Jor trouwens de nieuwe Black Keys CD gegeven, omdat we daar samen heen gaan in Februari!! Mandy ging ’s avonds naar een concert in London en ging ’s middags al die kant op. Ik had ’s middags nog 2 uurtjes les waar ik heen ging. Jor is toen een rondje gaan lopen door het park en het centrum, wat hij geen probleem vond. Na mijn les hadden we weer afgesproken bij school en zijn we naar de Lidl gegaan om wat boodschappen voor deze dagen te doen. Eenmaal weer thuis had Jor ook mijn andere roomies ontmoet en hebben we even wat gedronken en gechilled. ’s Avonds gingen we naar de pub waar ik de laatste avond met mijn familie ook was geweest. Jor en ik kozen beiden voor de fish and chips en probeerde we voor het eerst een cider, wat heerlijk was.
Als toetje hadden we salted caramel cheesecake en een kopje thee, jammieee. Voldaan zijn we terug naar huis gelopen en zijn we lekker gaan slapen.

HAPPY HALLOWEEN!!! Vrijdag hebben we lekker uitgeslapen en daarna lekkere broodjes van de Lidl gegeten (ik maak geen reclame voor de Lidl hoor, de broodjes zijn er gewoon THE BEST, just like home). Vervolgens zijn we naar het centrum gegaan om opzoek te gaan naar een halloweenkostuum. Mijn plan om als dracula te gaan is gewijzigd omdat de cape lelijk was en de tandjes niet echt lekker zaten. Bij een feest winkeltje vond ik een mooie heksenhoed, dus ga ik nu als heks. Bij de halloweenspullen vond Jor niet echt iets leuks, maar omdat ze hier nu ook allemaal al bezig zijn met kerst zagen we wel een kerstmuts hangen. Hieruit ontstond het idee: bad santa. Kerstmuts en nepsneeuw voor de baard mee, nephand en een t shirt bij de Primark gehaald: kostuum compleet. Tussendoor hebben we een heerlijke caramelkoffie met een stukje carrotcake bij Costa gehaald. Het was trouwens erg warm en zonnig vandaag waardoor we gewoon zonder jas buiten konden lopen, perfecte halloween herfstdag, heerlijk. Toen ik Halloween in Amerika vierde sneeuwde het die dag, twee uitersten van elkaar dus. Ook hebben we nog even bij de winkels in het centrum gekeken en kocht Jor mooie nieuwe vanz schoenen en ik een heerlijke warme wintermuts. Op weg naar huis ook nog even pizza, drinken en chips bij de Sainsbury’ s gehaald voor in de avond. Zelfs in de supermarkt en winkels waren de medewerkers verkleed voor Halloween, waardoor er een gezellig sfeer heerst. Na pizza te hebben gegeten zijn we ons gaan omkleden en schminken. Dit was denk ik nog wel het leukste deel van de hele avond (zie foto’s van ons outfit) Bij ons in de keuken hielden we een predrink halloween party. Marco had vrienden uitgenodigd, Lauren een vriendin en Mandy en ik hadden erasmus mensen uitgenodigd en natuurlijk was Jor erbij. We deden een drankspelletje met kaarten genaamd ring of fire. Het was druk en gezellig in de keuken. Vervolgens zijn we met zijn allen naar de Uni gelopen waar een onwijs lange rij stond. Uiteindelijk zijn we toch binnen gekomen en kon Jor gratis naar binnen door de studentenpas van Math een vriend van Marco te lenen. De Uni was eng versierd en er was buiten zelfs een doolhof en een silent disco. De sfeer vond ik een stuk leuker dan tijdens andere feestjes in de Uni. We zijn een paar gebleven, wat erg fun was. Eenmaal weer thuis nog wat gegeten en gedronken en daarna lekker gaan slapen. De sfeer op straat vond ik helaas minder. Geen lichtjes, kindjes die trick or treat doen of pompoenen gezien. Verder was dit echt een heerlijke dag.

Zaterdag hebben we tot laat geslapen, vanwege gisteren. Daarna hebben we lekkere warme broodjes gegeten. Vervolgens zijn we koffie gaan drinken bij Nero’s. Jor en ik zijn nu een beetje verslaafd geraakt aan de white chocolate mocca. Na de heerlijke koffie zijn we naar het park gewandeld waar we veel eekhoorntjes gezien hebben en Jor veel mooie foto’s geschoten heeft. Het was vandaag ook weer een perfecte herfstdag, niet koud, zonnetje erbij en veel mensen op straat. Toen het donker werd zijn we naar het centrum naar Nando’s gelopen waar we lekker gingen eten. Jor had een chickenwrap en ik een salade met garlicbread. Na het eten zijn we de heuvel richting Downley opgelopen. Vanaf hier konden we het dorp met alle lichtjes goed zien en zagen we vuurwerk op verschillende plaatsen in High Wycombe. Er was ’s avonds ook ergens een vuurwerkfestival met een kermis en kampvuur. Helaas wilden weinig mensen mee, dus zijn wij ook niet gegaan. Daarom had ik bedacht dat we het misschien vanaf die heuvel wel konden zien, en ja hoor, vuurwerk van meerdere plaatsen zelfs. Daarna zijn we via de heuvel naar beneden terug gelopen naar de campus. Eenmaal thuis hebben we de film white chicks gekeken en zijn we gaan slapen. Relaxt dagje zo.

Zondag gingen Jor en ik naar London, helaas zonder ontbijt, omdat een vriend van Marco in de keuken lag te slapen en wij geen zin hadden om daar bij te gaan zitten. Jor en ik bedachten toen dat we wel wat bij de Sainsbury’s konden halen, maar die ging helaas pas om 11 uur open en het was toen pas kwart over 9. Toen maar met de trein naar London Marlebone gegaan en daar na een tijdje rond gezocht te hebben in de regen, eindelijk toch een ontbijtje kunnen scoren bij Pret a Manger. We hadden een heerlijke chocolade croissant en een erg groot bakkie pleur, oftewel koffie. Na ons ontbijtje kwamen we een Sainsbury’s tegen die nu wel open was en hebben we daar oreo koekjes en een soort pizzabroodje gehaald voor tussen de middag. Daarna zijn we via de London Bridge en de Boroughmarket bij het Clink museum beland. Dit is een oude gevangenis geweest, waar nu een museum van gemaakt is. Er werden oude martel methodes geshowd en wapens die vroeger gebruikt werden. Interessant, maar ook naar om te zien. Via leuke oude straatjes en een mooi winkelcentrum aan de boulevard zijn we naar de Tower Bridge gelopen. Voor dat we hier overheen gingen zijn we nog aan de andere zijde van de Tower Bridge geweest. Hier waren ook oude leuke straatjes met aparte brugbalkonnetjes te zien. Ook lag er een enorm jachtschip in het water, helaas niet van mij. Toen we eenmaal de Tower Bridge overgelopen waren, waar het enorm druk was, hebben we de poppy’s (klaprozen, staat voor remembrance day) bij de Tower of London bekeken. Vervolgens zijn we naar de andere zijde van de brug gelopen waar een leuk haventje met een mega nep nijlpaard in het water was. Dit gebied lijkt een beetje op plaatsjes uit verhalen van Charles Dickens. Er stond dan ook een Dickens Inn hotel bij de haven. Met de trein en metro zijn we uiteindelijk naar Camden Town gegaan waar we de marktjes, winkeltjes en het standbeeld van Amy Winehouse hebben bekeken. Sinds ik hier in Engeland ben miste ik toch wel heel erg de sushi van sumo. Niet dat ik dat elke week eet, maar zo soms is het wel erg lekker. Nou had ik de vorige keer dat ik in Camden Town was gezien dat er een sushi tent zat met een all you can eat concept. Jor had hier ook wel erg veel zin in dus zijn we bij Salsa Sushi heerlijk sushi gaan eten. Na 3 rondes zaten we toch wel erg vol, maar het was heerlijk!! Na het eten zijn we teruggegaan naar London Marlebone en zijn we met de trein naar huis gereisd. Thuis nog even nagenoten van een top dag en een drankje gedronken. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Op maandag hebben we lekker uitgeslapen en warme broodjes gegeten. Arme Jor, ik heb vannacht liggen hoesten als een zeehond. Ik heb weer last van mijn keel. Waarschijnlijk komt het door het weer. Het weer is hier niet te pijlen. Ene dag draag je geen jas en de andere dag is het koud en regenachtig, hmmm. Dark tourism ging niet door vandaag, omdat de andere toerisme studenten morgen op fieldtrip gaan naar Polen en Auschwitz. De twee uurtjes lecture skipte ik vandaag ook. Ik ben liever nog even met Jor dan dat ik alles van een powerpoint te horen krijg. Jor en ik zijn na het ontbijt naar het centrum gegaan om wat cadeautjes voor zijn ouders te halen. De stad is al in kerstsfeer met lichtjes, kersthuisjes met chocomel etc. en kerstafdelingen in winkels. Ik heb daarom gelijk bij poundland maar een uitvouwkerstboompje en een slinger gescoord voor maar 2 pond, anders is het straks weg, hihi. Bij de Nero’s hebben we weer een heerlijke White chocolate mocca en een chocolatechipcookie genomen. Snoepkonten die we zijn. Ach nu kan het nog, straks maar weer wat rustiger aan doen als Jor weer weg is : ( Na de koffie zijn we bij een aantal winkels de kerstafdelingen wezen bekijken, gewoon omdat we er zin in hadden en de sfeer er toch al aardig hangt. Vind ik helemaal niet erg, gezellig juist! Vervolgens nog wat boodschappen bij de Morrisons gedaan, omdat Jor benieuwd was naar de winkel. Na de boodschappen thuis gebracht te hebben, zijn we (ik in mijn winter jas, want het was zo koud opeens) naar de pub gegaan waar we al eerder geweest waren. Het was daar zo lekker, goedkoop en gezellig, dus waarom niet. Jor ging weer aan de fish and chips en ik aan de pasta alfredo. Als toetje namen we American pancakes met blueberries. Thuis nog even wat gekke kattenfilmpjes gekeken en daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag hebben we weer ontbeten met warme broodjes. Om 12 uur moest ik helaas afscheid nemen van Jor bij het busstation. Dit was zo niet leuk en erg moeilijk. Gelukkig komt Jor hier met kerst ook weer heen, wat al over 1,5 maand is. Nu ik mijn verhaal zo aan het schrijven ben, merk ik pas echt hoe fijn en leuk we het gehad hebben en hoeveel hij voor mij betekend. Ik ga Jor heel erg missen, net als mijn familie, maar gelukkig kan ik iedereen spreken via skype wat het iets makkelijker maakt. Thuis heb ik mijn kamer opgeruimd en wat handwas gedaan. ’s Middags ben ik met Mandy naar de Morrisons gegaan om wat foodshopping voor deze week te doen. Ook kreeg ik bericht van Jor dat hij gelukkig weer veilig was geland in Nederland en weer thuis was. ’s Avonds heb ik roerbakgroenten met noodles gemaakt en nog even geskyped met thuis. Natuurlijk deed de verwarming het weer eens niet en heb ik geklaagd, maar helaas geen succes. Ik heb nog steeds last van mijn keel en voel me niet zo top. Gelukkig heb ik morgen alleen Engels omdat de andere lessen door de fieldtrip niet doorgaan. Kan ik lekker uitslapen en uitrusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6478

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 15 Januari 2015

Studeren in Engeland

Landen bezocht: